اخبار
کد خبر : 2943 ۱۳۹۵/۰۵/۲۸   

افتتاح 30 كيلومتر بزرگراه و راه اصلي با حضور وزير راه و شهرسازي در آذربايجان غربي

30 كيلومتر بزرگراه و راه اصلي در آذربايجان غربي با حضور وزير راه و شهرسازي افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.

به گزارش نای قلم؛ وزير راه و شهرسازي در مراسم افتتاح نمادين اين طرح ها در بزرگراه اروميه- مهاباد- نقده گفت: با بهره برداري از اين پروژه ضمن توسعه و گسترش شبكه بزرگراهي استان، ايمني حمل و نقلي نيز ارتقا مي يابد.

عباس آخوندي با ارائه گزارشي از سفر دو روزه به استان، تصريح كرد: خوشبختانه طرح هاي خوبي در حوزه ريلي، جاده اي و هوايي در آذربايجان غربي در دست اجراست.

وي با بيان اينكه دولت همت خود را براي تحقق آرزوي ديرينه مردم اروميه در خصوص راه آهن را جزم نموده است گفت: 60 درصد زيرسازي مسير نقده به اروميه انجام گرفته است.

آخوندی ادامه داد: ريل مورد نياز اين مسير نيز تامين شده و در نيمه دوم شهريور تحويل كارگاه مي شود.

وزير راه و شهرسازي بزرگراه اروميه، مهاباد،مياندوآب را از جمله طرح هاي مهم برشمرد و افزود: در خصوص اتمام اين پروژه قديمي تمام تلاش خود را بكار بسته ايم.

عباس آخوندي خاطرنشان كرد: عليرغم تنگناهاي مالي كارگاه هاي عمراني را زنده نگه داشته ايم.

مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي نيز در اين مراسم كه استاندار، نمايندگان مردم استان در مجلس و مسئولان شهرستان مهاباد حضور داشتند در سخناني ضمن تقدير از همراهي مسئولان و نمايندگان مجلس و نيز پيمانكاران تصريح كرد: با حضور وزير راه و شهرسازي پروژه هاي مختلفي با اعتبار 753 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.

داريوش نصر افزود: با توجه به افتتاح 30 كيلومتر بزرگراه و راه اصلي، پيش بيني مي شود در آينده نزديك 30 كيلومتر از بزرگراه اروميه، مهاباد، مياندوآب نيز به بهره برداري برسد.

پيشرفت 76 درصدي ايستگاه راه آهن اروميه

وزير راه و شهرسازي در دومين روز از سفر به آذربايجان غربي همچنین از روند احداث ايستگاه راه آهن اروميه بازديد کرد.

مديركل راه و شهرسازي استان در اين بازيد پيشرفت اجرايي ساختمان اصلي ايستگاه راه آهن اروميه را 76 درصد اعلام كرد و گفت: پروژه 180 كيلومتري راه آهن مراغه به اروميه از 84 درصد پيشرفت اجرايي برخوردار است.

داريوش نصر با اشاره به اتمام ايستگاه مهاباد و مراحل نهايي ايستگاه نقده افزود: براي اتمام طرح راه آهن مراغه به اروميه 4 هزار و 700 ميليارد ريال اعتبار نياز است.

بررسي طرح ساماندهي رودخانه زرينه رود شهر مياندوآب

وزير راه و شهرسازي در دومين روز از سفر به آدربايجان غربي با حضور در شهرستان مياندوآب از مراحل ساماندهي رودخانه زرينه رود بازديد کرد.

عباس آخوندي در اين بازديد با اشاره به ويژگي هاي طبيعي و منحصربفرد اين رودخانه دستورات لازم در خصوص گنجاندن ساماندهي اين رودخانه در طرح تفصيلي شهر مياندوآب را صادر کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا