اخبار
کد خبر : 2942 ۱۳۹۵/۰۵/۲۸   

اخبار کوتاه فرهنگی آذربایجان غربی

نوجوان اشنویه‌ای هر روز یک رمان ‌ می‌خواند

بیست و پنج رمان از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیست و پنج روز توسط عضو نوجوان کانون اشنویه خوانده شد.

 به گزارش نای قلم به نقل از روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، کانی قدسیان عضو نوجوان مرکز فرهنگی و هنری اشنویه با تأکید بر این‌که از خواندن کتاب‌های کانون لذت می‌برد، گفت: خواندن کتاب‌های غیردرسی را برای اولین بار از کانون آغاز کرده است.

این عضو نوجوان با مطالعه کتاب‌های فراوان هر ساله به عنوان کتاب‌خوان برتر کانون معرفی شده و مقام‌هایی را نیز در مسابقات استانی نقاشی در چند سال اخیر به دست آورده است.

وی که از اعضای فعال کانون اشنویه می‌باشد و به مدت چهار سال است به عضویت کانون این شهرستان درآمده به فعالیت‌های کتاب‌خوانی، نقاشی، شعرخوانی، سرود و نمایش علاقه فراوانی دارد.

کسب تقدیرنامه‌ در زمینه نقاشی و کتاب‌خوانی از مدیرکل کانون استان و مربی مسئول مرکز فرهنگی و هنری اشنویه از دیگر موفقیت‌های این عضو نوجوان می‌باشد.

زمزمه لالایی کودکانه در کانون پیچید

کودکان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوی آوای لالایی‌های آذربایجان را به گوش عروسک‌هایشان زمزمه کردند.

 مرکز فرهنگی و هنری خوی مسابقه‌ای را با عنوان« لالایی‌های سرزمین مادری من» به منظور احیاء آداب و رسوم سنتی و نگهداری از ادبیات بومی و فولکلور آذربایجان ویژه اعضا کودک این مرکز برگزار کرد.

در این برنامه که بر اساس سبک زندگی ایرانی اسلامی ترتیب داده و از برنامه‌های هدف‌گذاری شده توسط کانون پرورش فکری است، اعضاء به نوبت لالایی‌های کودکی خود را برای عروسک‌هایشان زمزمه کردند.

پس از اجرای برنامه از اعضایی که اجرای خوبی داشتند تقدیر شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوی با اجرای این فعالیت در مسیر اجرای فراخوان« سال خوب 95، سال زبان مادری اقوام ایرانی» و کمک به بروز و ظهور خلاقیت در کودکان و نوجوانان گام برداشته است.

کانون را در رسیدن به اهداف پرورشی و تربیتی حمایت کنید

امام جمعه میاندوآب بر حمایت مسؤولین و خانواده‌ها از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رسیدن به اهداف پرورشی و تربیتی تأکید کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن‌زاده امام جمعه میاندوآب در این مراسم با اشاره به نقش پررنگ کانون در تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان بر اساس سبک زندگی ایرانی و اسلامی بر حمایت و همراهی مسؤولین و خانواده‌ها در پیشبرد اهداف کانون و هدایت کودکان ونوجوانان به حضور در مراکز این مجموعه فرهنگی تأکید کرد.

ناصر امیری فرماندار میاندوآب نیز در این مراسم که با حضور 60 نفر از آزادگان برگزار شد، ضمن تقدیر از اجرای زیبای سرود توسط اعضا کانون بر اهمیت آشنایی کودکان و نوجوانان با وقایع 8 سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تأکید داشت.

اهدا جوایز توسط فرماندار و مسئول امور بانوان به اعضا گروه سرود نیز در بخش دیگری از این ویژه برنامه صورت گرفت.

گفتنی است ویژه برنامه‌ای به مناسبت فرا رسیدن سال‌روز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در کانون خوی با عنوان« بازگشت پرستوها» و ایستگاه نقاشی با عنوان« لحظه رهایی فرا می‌رسد» در مرکز فرهنگی و هنری چایپاره برگزار شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا