اخبار
کد خبر : 2940 ۱۳۹۵/۰۵/۲۸   

استاندار تاکید کرد: اعطای تسهیلات در سریع ترین زمان به واحدهای مشکل دار

در شرایط حاضر حدود 900 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در آذربایجان غربی وجود دارد که با توجه به تصویب قانون رفع موانع تولید، دولت تمام توان خود را برای حل مشکل این واحدها به کار گرفته است.

به گزارش نای قلم، در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی جلسه کارگروه رفع موانع تولید به ریاست استاندار و به صورت مرتب برگزار می شود.

در جلسه امروز نیز دلایل عدم پرداخت تسهیلات رونق تولید طبق اعلام بانک ها و متقاضیان تسهیلات مصوب بررسی و مدیران بانک های عامل به سوالات مطرح شده در خصوص مشکلات اعطای تسهیلات به واحدهای مشکل دار پاسخ گفتند.
استاندار آذربایجان غربی در این جلسه گفت: مسئولان باید به گونه‌ای عمل کنند که تسهیلات در سریع‌ترین زمان به واحدهای تولیدی مشکل دار اعطا شود.

قربانعلی سعادت در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان اظهار کرد: همه نهادهای مسئول برای حل مشکل تولید در استان بی وقفه تلاش کنند تا بتوانیم رونق اقتصادی را در استان بیش از پیش ایجاد کنیم.

وی افزود: بانک های عامل، سازمان صنعت، معدن و تجارت، تولیدکنندگان و دیگر نهادهای مسئول در این زمینه با همه توان وارد شوند.
به گفته استاندار آذربایجان غربی به منظور بررسی و تبادل نظر و هماهنگی برای حل و فصل مشکلات و موانع فراروی واحدهای تولیدی، کارگروه رفع موانع تولید برگزار می شود که با برگزاری جلسات متعدد در راستای رفع این مشکلات و همکاری بانک های عامل، مصوبات زیادی داشته است که با عمل به این مصوبات می توان بخش زیادی از مشکلات را در این بخش رفع کرد.
وی اظهار کرد: طبق مصوبات کارگروه، تعداد زیادی از واحدهای تولیدی مشکل دار برای معرفی به بانک و بررسی تخصصی وضعیت آنها انتخاب شده اند ولی گزارش ها نشان می دهد که مشکل برخی از آنها حل نشده که علت این امر باید به خوبی بررسی شود.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: همه مسئولان باید همکاری کنند تا رونق اقتصادی در آذربایجان غربی اتفاق بیفتد که در آن صورت زمینه رونق اشتغال و کاهش بیکاری نیز فراهم می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت واحدهای مشکل دار استان از برگشت 68 واحد تولیدی راکد و غیرفعال به چرخه تولید استان خبر داد و گفت: از 362 واحد معرفی شده به بانک های عامل، 68 واحد تسهیلات لازم را دریافت کرده اند که این رقم 14 درصد کل واحدهای دریافت کننده تسهیلات در کشور است.

جعفر صادق اسکندری با اشاره به اینکه از هفته آینده تیم‌های بازرسی به واحدهای تولیدی مراجعه کرده و در این زمینه کمیته‌ای نیز تشکیل می‌شود افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت برای اطمینان از استفاده بهینه از وام و کمک‌های بانکی توسط واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال، این بازرسی‌ها را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه 80 طرح و واحد تولیدی از سوی بانک‌ها برای اخذ تسهیلات مورد تایید واقع نشده‌اند افزود: در این باره 23 مورد به سبب عدم پوشش وثیقه، 17 مورد به علت نبود منابع کافی، 15 واحد به سبب داشتن بیش از 100 نفر، 9 مورد به علت بالا بودن نرخ بهره بانکی و برخی واحدها نیز به سبب درخواست صورت‌های مالی از سوی بانک و داشتن بدهی‌های معوقه موفق به اخذ تسهیلات نشدند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا