Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 294 ۱۳۹۴/۰۵/۰۵   

166روستای آذربایجان غربی با مشکل کمبود آب مواجه هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: تابستان امسال 166روستای استان با مشکل کمبود آب مواجه هستند که با تلاش همکاران و تمهیدات لازم از قبیل خرید آب از کشاورزان، آبرسانی با تانکر و مدیریت مصرف بهینه آب این مشکلات برطرف خواهد شد.

به گزارش نای قلم، کاظم محمدی اقدم در جلسه بررسی مشکل کمبود آب شرب روستاهای تکاب، تعداد مشترکان آب روستایی دراستان را 240 هزار مشترک اعلام کرد.

وی از بهره برداری ازآبرسانی به 99روستای استان درهفته دولت خبر داد و اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ها 40هزار نفر جمعیت روستایی از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.

محمدی اقدم اعتبار هزینه شده برای آبرسانی به این روستاها را بالغ بر 300میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستائی آذربایجان غربی با اعلام اینکه برای اجرای پروژه های آبرسانی در روستاهای استان در سال جاری بالغ بر 780میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است، افزود: این میزان اعتبار برای اجرای پروژه های آبرسانی نیمه تمام در 736روستا هزینه خواهد شد.

وی گفت: با اتمام این طرح ها 393هزارو681 نفر جمعیت روستایی درسطح استان ازآب شرب سالم وبهداشتی برخوردار خواهند شد.

محمدی اقدم شاخص بهره مندی روستاهای استان ازآب اشامیدنی را 6/79درصد اعلام کرد و افزود: با تکمیل عملیات اجرایی این پروژه ها، شاخص بهره مندی به 86درصد افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستائی آذربایجان غربی با بیان اینکه تامین آب پایدار و سالم روستاهای شهرستان تکاب جزء برنامه های اصلی شرکت آب وفاضلاب روستایی است، اظهار کرد: درحال حاضر در تعدادی از روستاهای شهرستان تکاب مشکل کمبود آب وجود دارد که در صورت تامین اعتبارات لازم و عنایت ویژه فرماندار در تخصیص اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهرستان و تامین آب و تاسیسات مجتمع آبرسانی عربشاه گروس و نخود دره که هر کدام 14 روستا را تحت پوشش قرار می دهند تا 2 ماه آینده مشکلات کمبود آب در روستاهای سبیل،  قرخلو ، تمای ،عربشاه گروس و کوتان علیا حل خواهد شد.

فرماندار تکاب نیز در این جلسه با قدردانی از تلاشهای کارکنان مجموعه آب و فاضلاب روستائی در تامین آب شرب سالم و بهداشتی روستائیان گفت: آب بعنوان یک ماده حیاتی هر لحظه مورد استفاده انسانها قرار میگیرد پس لازم است در تولید این ماده حیاتی دقت کافی انجام پذیرد.

مهدی قهرمانی با بیان اینکه مدیریت بهینه مصرف آب راهکار اساسی مبارزه با خشکسالی است گفت: محدودیت منابع آب تجدید شونده در سطح کشور و تقاضای روزافزون برای مصرف آب در بخش های مختلف بر اهمیت وحساسیت مدیریت منابع آب افزوده است.

وی افزود: این حساسیت به ویژه در دوره خشکسالی که منابع آب قابل دسترسی به کمتر از میانگین دراز مدت می رسد نمود بیشتری پیدا می کند و از طرف دیگر تجربه نشان می دهد که اعمال مدیریت صحیح آب تا حدود زیادی می تواند محدودیت ها و مشکلات ناشی از کمبود منابع آب را تعدیل کند.

فرماندار تکاب در ادامه با اشاره به کمبود آب در برخی از روستاهای این شهرستان خواستار تسریع در روند عملیات اجرائی پروژه های آبرسانی در این روستاها شد.

در این جلسه مقرر شد روستاهائی که منشاء تامین آب آنها از چشمه سارها می باشد در صورت نیاز به بهسازی، مورد بررسی و بهسازی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا