اخبار
کد خبر : 2939 ۱۳۹۵/۰۵/۲۸   

آذربایجان غربی میزبان وزیر مسکن و شهرسازی / استان از زيرساخت هاي لازم بي بهره است

آذربایجان غربی از دیروز میزبان وزیر مسکن و شهرسازی است.

به گزارش نای قلم، برای این سفر دو روزه افتتاح 200 كيلومتر  طرح روكش آسفالت راه هاي اصلي و فرعي، تجهيز و بهره برداري از ايستگاه تحقيقات هواشناسي كشاورزي، بررسي پيشنهاد ساخت باند دوم فرودگاه اروميه و بازديد از برنامه تغيير و اصلاح سالن مسافربري فرودگاه، كلنگ زني دو طرح بازآفريني شهري و آغاز عمليات احداث خانه محله و خانه سلامت در محله وكيل آباد شهر اورميه پیش بینی شده است.

در اولین روز سفر، عباس آخوندي از مراحل مختلف توسعه فرودگاه بين المللي شهيد باكري اروميه بازديد کرد.

وی ضمن بازديد از مراحل مختلف توسعه فرودگاه بين المللي شهيد باكري اروميه از جمله بهسازي ترمينال داخلي، احداث تكنيكال بلاك و تجهيزات و سيستم هاي مراقبت پرواز در خصوص لزوم احداث باند دوم براي اين فرودگاه نيز دستور پيگيري را صادر کرد که مطالعات طرح جامع فرودگاه اروميه در شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران تصويب شده است.

تلفات جاده هاي استان از وضعيت نامطلوبي برخوردار است

سپس با حضور وزير راه و شهرسازي و هئيت همراه، تعدادي از نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي، استاندار آذربايجان غربي و مديركل راه و شهرسازي استان و جمعي از مديران دستگاه هاي اجرايي استان، مراسم افتتاح طرح هاي روكش آسفالت 200 كيلومتر محورهاي شرياني، فرعي و روستايي به صورت نمادين در 10 كيلومتر روكش حفاظتي ميكروسرفيسينگ براي اولين بار در استان برگزار شد.

در این مراسم استاندار آذربایجان غربی طی سخنانی به وضعیت جاده های استان اشاره کرد و گفت: در راستای ساماندهی جاده های استان نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه ای هستیم.

قربانعلی سعادت اظهار کرد: تلفات انساني و جاني جاده هاي استان از وضعيت نامطلوبي برخوردار است و مي طلبد تا وزارت راه و شهرسازي و سازمان برنامه و بودجه نگاه ويژه اي به اين استان داشته باشند.

وی با بیان اینکه آذربايجان غربي در موقعيت مهم ترانزيتي قرار دارد اما متاسفانه از زيرساخت هاي لازم بي بهره است، متذکر شد: بسياري از پروژه هاي راهسازي در شمال و جنوب استان نيازمند تخصيص اعتبار است.

سعادت رونق توسعه و گردشكري استان را منوط به ساماندهي مسيرهاي مواصلاتي دانست.

مديركل راه و شهرسازي استان نيز در اين مراسم با تقدير از حمايت هاي وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: براي آسفالت 200 كيلومتر روكش آسفالت كه در مدت پنج ماه نخست سال جاري انجام گرفته 40 ميليارد تومان اعتبار هزينه شده است.

داريوش نصر در ادامه همچنين از حمايت هاي استاندار و نمايندگان مجلس از پروژه هاي راه و مسكن استان قدرداني کرد.

بهره برداري از آزاد راه اروميه تبريز در بهار سال آينده

وزير راه و شهرسازي سپس از طرح ملي ساخت آزادراه اروميه – تبريز بازدید کرد. این طرح ملی به طول 125 كيلومتر با 46 درصد پيشرفت اجرايي در پنج قطعه اجرا مي شود.

در حاشیه این بازدید آخوندی با خبرنگاران گفت و گویی انجام داد، وی با ابراز رضايت از روند اجرايي پروژه آزاد راه اروميه تبريز گفت: بخش اعظمي از اين پروژه با توجه به تلاش هاي صورت گرفته بهار سال آينده به بهره برداري مي رسد.

وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به مشخصات اين پروژه مهم تصريح كرد: خوشبختانه 40 كيلومتر از اين پروژه از سمت اروميه به شكل مطلوبي نهايي و به بهره برداري رسيده است.

وي گفت: قطعه سوم اين پروژه با مختصاتي چون تقليل 12 كيلومتري مسير و بالا بردن مختصات هندسي و ايمني و نيز اجراي دو دستگاه تونل به طول 5 كيلومتر در مدت زمان سه سال به اتمام مي رسد.

اين مقام مسئول با اشاره به نقش مهم اين آزاد راه در توسعه اقتصادي شمال غرب كشور ابراز اميدوراي کرد تا با افتتاح كامل آن گردشگري درياچه اروميه نيز بيش از پيش توسعه يابد.

مديركل راه و شهرسازي استان در اين بازديد تصريح كرد: طرح ملي ساخت آزاد راه اروميه تبريز به طول 125 كيلومتر با 46 درصد پيشرفت اجرايي در پنج قطعه اجرا مي شود.

داريوش نصر افزود: تاكنون يك هزار و 50 ميليارد ريال هزينه شده است.

وي با بيان اينكه ظرف يكي دو ماه آينده 40 كيلومتر از اين آزاد راه به بهره برداري مي رسد افزود: مراحل اجرايي قطعه سوم به طول 17 كيلومتر آغاز شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا