Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2935 ۱۳۹۵/۰۵/۲۶   

وضعیت معتادان متجاهر در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی شد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به هم افزایی این کمیسیون با ناجا در معضلات و آسیب های اجتماعی گفت: وضعیت معتادان متجاهر که حدود 70هزار نفر را شامل می شود در نشست امروز کمیسیون با حضور فرمانده ناجا بررسی شد.

به گزارش نای قلم، رسول خضری در تشریح جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام این مطلب افزود: فرمانده ناجا از افزایش 20 درصدی کشف مواد مخدر در سال 95 نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: ناجا در سال 94، 650تن مواد مخدر را کشف کرده است.
وی گفت: فرمانده ناجا تصریح کرد که این میزان به علت افزایش اقدامات کشفی نیروی انتظامی یا میزان مواد مخدر مصرفی افزایش یافته است.
این نمانیده مجلس در ادامه با بیان اینکه بررسی آسیب های اجتماعی با حضور فرمانده ناجا بخش دیگری از جلسه امروز کمیسیون بود، گفت: متاسفانه در لایحه برنامه ششم توسعه مواد قابل توجهی درخصوص آسیب های اجتماعی نیامده است، از این رو مواردی برای پرداختن به این معضلات در کمیسیون مطرح شد البته فرمانده ناجا گزارش کاری در این زمینه ارائه کردند.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی همچنین اظهار داشت: در این جلسه به بررسی موادی از لایحه برنامه ششم توسعه که مواد یک، سه، 14، 15، 19، 20 و یک لایحه برنامه ششم توسعه از جمله این مواد بودند، پرداخته شد.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس تصریح کرد: بنابر پیشنهاد کمیسیون اجتماعی جدولی به جداول ماده یک لایحه برنامه ششم توسعه نیز افزوده شد، در این جداول مواد پیشنهادی اجتماعی و مرتبط اجتماعی که در برنامه های اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم توسعه آمده بود را شامل می شود، این جداول تحول عظیمی در برنامه ایجاد خواهد کرد.
وی افزود: ضریب پوشش بیمه اجتماعی مزدبگیران و شاغلین، بیمه های اجتماعی درمان، بیمه بازنشستگان، کاهش جمعیت فقر، اشتغال افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، اعتیاد، تامین مسکن اجتماعی و حمایتی، توسعه و گسترش مهدهای کودک مناطق محروم، کنترل افزایش طلاق و کودکان خیابانی، اورژانس اجتماعی و موضوعاتی دیگر موارد جدول افزوده شده به ماده یک لایحه برنامه ششم توسعه را شامل می شود.
خضری با بیان اینکه جداول ماده یک در حوزه رشد اقتصادی 8 درصد و ضریب جینی 34صدم درصد بود، گفت: موارد مذکور در قالب جدول شماره 3 به ماده یک لایحه برنامه ششم توسعه افزوده شد، این اقدام جهت توجه و احصا مسائل اجتماعی در حوزه های مختلف برنامه ششم توسعه انجام گرفت.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ماده 18 لایحه برنامه ششم را یادآور شد و گفت: این ماده به نوع درمان و بیمه های اجتماعی مربوط است، در این زمینه پیشنهادات مطرح و در کمیسیون به تصویب رسید.
انتهای پیام /


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا