اخبار
کد خبر : 2932 ۱۳۹۵/۰۵/۲۶   

آموزش های لازم برای ارائه به روز خدمات در گردشگری وجود ندارد

استاندار آذربایجان غربی گفت: مراکز خدماتی گردشگری زیادی در آذربایجان غربی وجود دارد ولی آموزش های لازم برای ارائه بهتر و به روز خدمات وجود ندارد.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در در دیدار با متئو گومچئونه معاون مرکز پژوهشی اتحادیه اروپا در ایتالیا، اظهار کرد: برگزاری دوره های آموزشی نیاز مهم توسعه بخش گردشگری این استان است و ما راغب به برگزاری مستمر این دوره ها با همکاری بخش خصوصی هستیم.

وی با قدردانی از برنامه ریزی های مرکز پژوهشی اتحادیه اروپا برای توسعه همکاری با آذربایجان غربی اضافه کرد: ورود گردشگر مستلزم فراهم شدن زمینه های گردشگرپذیری در استان است که باید در این خصوص گام های بسیار بلندی برداریم.

سعادت اظهار کرد: توسعه همکاری های صنعتی، تجاری، معدنی و کشاورزی نیز در راستای جذب مسافر بسیار تاثیرگذار است و در این خصوص نیز برنامه ریزی های لازم و اساسی باید صورت گیرد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: کشور ایتالیا در همه این بخش ها دستاوردهای بسیار خوبی دارد که می توان در قالب یک همکاری، بخشی از تجربیات در این زمینه را به این استان منتقل کرد.

سعادت گفت: ما موافق ایجاد دفتر مشترک این استان در ایتالیا هستیم و پیگیری های لازم را در این خصوص با همکاری اتاق بازرگانی ارومیه انجام می دهیم.

متئو گومچئونه معاون مرکز پژوهشی اتحادیه اروپا در ایتالیا هم در این دیدار با ابراز خرسندی از توجه ویژه استاندار آذربایجان غربی به ارتقای روابط در بخش های مختلف افزود: ما آماده هستیم تا همکاری های لازم را برای ارتقای استانداردهای گردشگری در این استان انجام دهیم.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین نیازهای توسعه گردشگری بین ایتالیا و آذربایجان غربی، راه اندازی پرواز مستقیم بین ارومیه و یکی از شهرهای ایتالیاست که می توان آن را در قالب تفاهم نامه های دو کشور دنبال کرد.

در این جلسه در خصوص راه های توسعه همکاری ها به ویژه در حوزه گردشگری بحث و تبادل نظر شد.

آذربایجان غربی یکی از استان های با جاذبه های طبیعی، تاریخی و دیدنی غنی در کشور است به طوری که دو اثر ثبت شده جهانی در این استان قرار دارد.

تخت سلیمان تکاب و قره کلیسای چالدران از جمله آثار جهانی ثبت شده در این استان است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا