Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2926 ۱۳۹۵/۰۵/۲۵   

45 هکتار از اراضی در آذربایجان غربی خلع ید شد

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌غربی گفت: 45 هکتار از اراضی ملی و دولتی در آذربایجان غربی خلع ید شد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ سامان غنی‌زاده امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از 45 هکتار اراضی که خلع ید شده است 29 هکتار ملی و و مابقی دولتی است.

وی افزود: در چهار ماه نخست امسال 40 فقره پرونده زمین‌خواری به ارزش بالغ بر 383 میلیارد ریال کشف شده است.

غنی زاده سپس به عملیات انجام گرفته در زمینه سرقت اشاره و اضافه کرد: در این بازه زمانی 30 باند سرقت در آذربایجان‌غربی متلاشی شده است.

وی افزود: با انهدام باندهای سرقت، 88 نفر سارق دستگیر و 380 فقره انواع سرقت کشف شده است.

غنی زاده تعداد کل سارقان دستگیر شده را یک هزار و 520 نفر اعلام و اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و 125 نفر شامل 74 درصد دارای سابقه اعتیاد و یک هزار و 18 نفر شامل 67 درصد دارای سابقه تکرار جرم بودند.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی بیشترین گروه سنی سارقان استان را بین 20 تا 30 سال سن عنوان کرد و ادامه داد: 198 نفر از سارقان دستگیر شده شامل 13 درصد بیسواد، یک هزار و 307 نفر شامل 86 درصد دیپلم و زیردیپلم و 15 نفر حدود یک درصد بالای دیپلم بودند.

به گفته وی 29 واحد صنفی متخلف که اموال مسروقه خرید و فروش می‌کردند پلمپ شده است.

غنی‌زاده خاطرنشان کرد: میانگین کاهش سرقت در کشور دو و در استان هشت 10 درصد و میانگین کشف سرقت در کشور 74 و در سطح کشور 80 درصد است.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌غربی یادآور شد: خوشبختانه پس از راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در سطح استان و استفاده از تمامی ظرفیت‌های درون و برون سازمانی، رتبه آذربایجان غربی از لحاظ فراوانی سرقت به 18 رسید در حالی که پیش از آن، آذربایجان‌غربی جزو 13 استان آلوده کشور محسوب می‌شود.

غنی‌زاده در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام گرفته در زمینه قاچاق کالا و ارز، اظهار کرد: در زمینه مبارزه با کالای قاچاق در چهار ماهه امسال یک هزار و 241 عملیات منجر به کشف کالای قاچاق در استان صورت گرفته است.

وی گفت: با انجام این عملیات 816 قاچاقچی دستگیر و 424 دستگاه خودرو مورد استفاده در قاچاق توقیف شده که ارزش ریالی اموال مکشوفه قاچاق 129 میلیارد و 324 میلیون ریال بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به مهمترین کالاهای قاچاق کشف شده تصریح کرد: در چهار ماهه امسال 540 هزار و 506 پاکت انواع سیگار، بیش از هشت هزار انواع ثوب، 35 هزار قلم انواع لوازم بهداشتی و آرایشی، بیش از 10 تن چای خارجی، 45 تن برنج خارجی و یک هزار و 134 دستگاه انواع گوشی تلفن همراه کشف و ضبط شد.

وی در حوزه جرائم جنایی نیز بیان کرد: در حوزه قتل شاهد کشف 107 درصدی و آدم‌ربایی کشف 100 درصدی بوده و خوشبختانه هیچ سرقت مسلحانه نیز در این بازه زمانی به وقوع نپیوسته است.

غنی‌زاده با اشاره به اینکه انگیزه قتل 44 درصد قاتلان سوء ظن بوده است، افزود: علاوه بر آن، 19 درصد به سبب اختلافات خانوادگی و 15 درصد نیز به علت اختلاف حساب، دچار قتل شدند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا