اخبار
کد خبر : 2917 ۱۳۹۵/۰۵/۲۵   

حق توهین به دولت را نداریم

یک فعال سیاسی با اشاره به تخریب های اخیر علیه دولت و رئیس جمهور در یک سال باقی مانده تا انتخابات 96 گفت: حق توهین به دولت را نداریم.

به گزارش نای قلم، ایرج ندیم در گفت‌وگویی اظهارکرد: ظاهرا عادت کرده ایم برای کم کردن آرای رقیب به او تهمت بزنیم و با کوچک کردن و تخریب شخصیت رقیب رای بیاوریم و متاسفانه این فساد تا کنون علیرغم قانون هایی که وجود دارد چاره نشده است.

وی با تاکید بر اینکه رای های ناشی از تخریب های شخصیت ها هیچ ارزشی ندارد اظهار کرد: اگر با تخریب حتی یک رای از کسی دزدیده شود و با بداخلاقی غارت رای صورت گیرد، آن رای که به دیگری می‌رسد مشروع نیست.

ندیم با بیان اینکه در مورد توهین هایی که به رئیس جمهور می‌شود هیچ امانی وجود ندارد توضیح داد: عده ای از ابتدا ایشان را قبول نداشتند و دلدادگی هایی داشتند، بنابراین در حال حاضر او را مانع می‌دانند و برای برداشتن این مانع هر کاری انجام می‌دهند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه دولت با فداکاری پیگیر برجام شد چون می دانست نزدیک شدن به آمریکا باعث جذب دشمنی ‌ها می‌شود، توضیح داد: اما دولت با فداکاری برای دفع خطرها پیگیر برجام شد، بنابراین حق توهین به دولت را نداریم.

وی با بیان اینکه از راه هتاکی و تخریب دیگران نباید به دنبال کسب آرا باشیم گفت:‌هر گروه و جریانی می‌تواند کاندیدا و اهداف و برنامه ها و هم‌چنین توانایی های خود را به مردم معرفی کند؛ چرا که مردم خودشان شعور دارند.

ندیم با بیان اینکه در طول سالیان گذشته افراد اصلح بسیاری قربانی تخریب ها شده اند، خاطر نشان کرد: این قبیل اعمال شرعی، قانونی و روا نیست اما متاسفانه در کشور ما رایج است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه بر اساس شرع حق نداریم به کسی لقب زشت بدهیم گفت:‌به خصوص وقتی فردی به هر دلیلی به عنوان شخصیتی مردمی مطرح است کوچک کردن او به معنی کوچک کردن یک کشور، حکومت یا هواداران او است پس از نظر شرعی هیچ توجیهی برای تخریب شخصیت، دادن لقب زشت و اتهام بستن به اشخاص وجود ندارد.

ندیم با بیان اینکه از نظر قانون نیز هر نوع رفتاری از جمله نشر اکاذیب ، توهین و ... پیگرد حقوقی و جزایی دارد، افزود: برای اتهام زنی و هتاکی در قانون جرم تعریف شده است پس هرگونه توهین به اشخاص به طور عام  و به مسئولانی که با رای مردم انتخاب می شوند و جایگاه شرعی و قانونی دارند به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا