اخبار
کد خبر : 2914 ۱۳۹۵/۰۵/۲۳   

تغییر آمایش سرزمین در آذربایجان غربی با هدف رفع عدم توازن

استاندار آذربایجان غربی گفت: بر اساس برنامه سازمان برنامه و بودجه آمایش سرزمین در آذربایجان غربی با هدف رفع عدم توازن تغییر می کند.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که امروز در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: این توسعه یافتگی از مرزها و مناطق کمتر توسعه یافته به سمت مرکز خواهد بود.

سعادت به اهمیت آمایش سرزمین در نظام برنامه ریزی راهبردی اشاره کرد و گفت: آمایش سرزمین یک بحث بسیار مهم در برنامه ریزی راهبردی است که باید آن را مهم و اساسی تلقی کنیم.

وی به آمایش انجام گرفته در قبل از انقلاب و پس از آن اشاره نمود و افزود: در این آمایش توسعه کشور از پیرامون به سمت مرکز است که این توسعه نامتقارن است و علاوه بر اینکه آذربایجان غربی در این آمایش در نقطه انتهای توسعه قرار گرفته در داخل استان نیز این جهت گیری از پیرامون به مرکز باعث ایجاد معضلاتی برای مردم شده است .

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: رویکرد برنامه ششم توسعه باید رفع عدم توازن میان استان ها باشد.

مقام عالی استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه ها و موسسات عالی اگر بخواهند به عنوان پیشخوان علمی و توسعه استان باشند باید خود ساختار داشته باشند، خاطرنشان کرد: لازمه پیشخوان توسعه بودن استان ها داشتن ساختار و موجود بودن اسناد و مدارک است و این در شرایط فعلی که توانمندی های علمی خوبی در دانشگاه ها موجود است می تواند عملی و نهادینه شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا