اخبار
کد خبر : 2910 ۱۳۹۵/۰۵/۲۲   

آذربایجان غربی در وحدت اقوام کمترین چالش را داراست

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان غربی در سطح کشور در زمینه وحدت اقوام و ادیان با کمترین چالش مواجه است.

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام عسگر فعال‌آذر در گفت و گویی به برنامه های پیش بینی شده اشاره و اظهار کرد: مدارس اهل سنت با مشکلاتی چون تحصیل علمای اهل سنت در حجره ها و مشخص نبودن پرونده های آنها مواجه بودند که ساماندهی آنها جزو اولویت هاست.

وی برگزاری آزمون ورودی، آزمون های جامع مدرسین و طلاب، پیاده سازی نظام جامع آموزشی و پژوهشی در مدارس دینی اهل سنت و برگزاری آزمون های تعیین سطح علمی را محور ساماندهی مدارس اهل سنت عنوان کرد.

 فعال‌آذر بر برقراری ارتباط علمی و هدفمند علمای اهل تشیع و تسنن تاکید و اظهار کرد: در قالب برنامه های فرهنگی، ماهانه نشست های مشترک بین علمای تشیع و تسنن برگزار می شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی مجمع اقوام و مذاهب است، گفت: علمای استان به خاطر اینکه فکر تقریبی دارند با چالش خاصی مواجه نیستند.

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت آذربایجان‌غربی همچنین به فعالیت گروه های تکفیری اشاره و اضافه کرد: گروه های تکفیری از معضل بیکاری جوانان سوءاستفاده و برای جذب افراد پول‌های هنگفتی پرداخت می‌کنند اما با وجود این تعداد بسیار اندکی در جامعه به گروه‌های تکفیری می‌پیوندند.

گفتنی است، از 14 ماه گذشته مرکز بزرگ اسلامی استان به صورت مستقل فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا