اخبار
کد خبر : 2909 ۱۳۹۵/۰۵/۲۲   

امام جمعه ارومیه بر حمایت از تولید داخلی تاکید کرد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه بر حمایت و خرید از تولید داخلی و استفاده از نمادهای اسلامی و دینی تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: با نزدیک تر شدن به بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید که خرید اقلام آموزشی و پوشاک برای فرزندان صورت می‌گیرد سعی کنیم از اجناس تولید داخل که رهبر معظم در این باره تأکیدات فراوانی داشته‌اند، استفاده کنیم لذا حمایت و خرید از تولید داخلی و استفاده از نمادهای اسلامی و دینی می‌تواند در تربیت و رشد فکری کودکان و نوجوانانمان مؤثر باشد.
وی افزود: تهیه و خرید کالاها با نمادهای غربی و یا غیر اسلامی موجب زدوده شدن رنگ خدایی از زندگی ما مسلمین می‌شود بنابراین لازم است در سبک زندگی ایرانی اسلامی از کالا و لوازمی که دنیاپرستی و تجمل‌گرایی را به زندگی ما وارد می‌کند، دوری بجوییم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر حفظ حدفاصل ایران اسلامی با آمریکا گفت: به گفته امام راحل، آمریکا شیطان بزرگ است و باید حد فاصله خود را از دشمن خویش که همان آمریکای مستکبر است حفظ کنیم به‌گونه‌ای که طرف آنها نرویم.

طبق آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع)، در صورت مخالفت نکردن با آمریکا که نماد کفر و دشمنی با اسلام است، باید کافر به دین مبین اسلام و آموزه های اسلامی باشیم.

وی افزود: بر تمام مدیران و وزیران واجب است سهم ایمان و اعتقاد و مقدار و معیارش را بالاتر ببرند لذا هراندازه باور و اعتقاد انسان ارتقا یابد حس مسئولیت‌پذیری و وظیفه‌شناسی در او افزایش می‌یابد.

قریشی اذعان داشت: در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با وزیر اطلاعات و نیروهای وزارتخانه، معظم له بر این امر تأکید کردند که افراد وزارتخانه را نگذارید ایمان و اعتقادشان تضعیف شود چراکه اگر اعتقادشان پایین بیاید اینها ماهیت دینی شان را از دست می‌دهند و سست و ضعیف می‌شوند.
وی افزود: آن چیزی که موجب موفقیت این نیروهای ارزشی در مقابله با دسیسه‌های دشمنان شده است ایمان و اعتقاد راسخ است.
قریشی اضافه کرد: آحاد جامعه، مؤمنان و مسلمانان باید روح تقوا داشته باشند در عمل و قلبشان پرهیزگاری حاکم شود.
وی با بیان اینکه از نظر شرعی کسی حق تحقیر دیگران را ندارد، چراکه هرکس جایگاه، شأن و منزلت خود را کسب کرده است، ادامه داد: این موضوع در همه مکان‌ها و زمان‌ها به ویژه در محیط خانواده باید رعایت شود.
قریشی در ادامه سخنان خود با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیزگاری و دوری از انجام محرمات، اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در ایام دهه کرامت و فرارسیدن ایام ذی‌القعده و فرارسیدن سالروز ولادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) بر ما وظیفه است که در صورت توان مالی حداقل سالی یک‌بار جهت عرض ارادت و ادب به پیشگاه این امام برای زیارت سفر کنیم.
 انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا