اخبار
کد خبر : 2908 ۱۳۹۵/۰۵/۲۲   

تفکرات افراطی باید از دنیای اسلامی برچیده شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی با تاکید به اینکه تفکرات افراطی باید از دنیای اسلامی برچیده شود، اظهار کرد: تفکرات افراطی باعث شکل گیری این حرکت ها است لذا باید ریشه تکفیر را شناخت و در جامعه تبلیغ کرد.

به گزارش نای قلم، علیرضا رادفر در همایش کنگره تکفیر، چالش های پیش رو، مسئولیت های علمای اسلام، با بیان اینکه یکی از موانع بسیار مهم که در مقابل سیطره و گسترس سلطه استکبار دیده می شد گسترش اسلام بود، گفت: وقوع انقلاب اسلامی و شیوع گفتمان جدیدی به نام نظام و حکومت دینی و از طرفی گرایش به اسلام در کشورهای غربی زنگ خطر بزرگی را برای دنیای غرب و نظام سلطه به صدا درآورد و منافعشان ایجاب کرد که این مانع را اگر می توانند از میان بردارند و اگر نمی توانند تضعیف کنند.

وی با اشاره به اینکه در راستای از بین بردن اسلام سناریوهای مختلفی طراحی کردند که یکی از بحث ها اسلام هراسی بود، خاطرنشان کرد: برای اینکه در راستای اسلام هراسی بهانه داشته باشند و این موضوع را در افکار عمومی جهان رسوخ دهند باید حرکت هایی به نام اسلام شروع می شد و توسط افراد به ظاهر مسلمان شکل می گرفت.

به گفته رادفر در این راستا افرادی را به عنوان نیروهای به ظاهر اسلامی با حرکت های خشن شکل دادند و تکفیری ها در جای جای دنیا به ویژه در کشورهای اسلامی حرکت های خشنی را آغاز کردند تا به دنیا بگویند که چهره اسلام یک چهره خشن و ظلمانی است در حالی که اسلام مبرای از این است.

رادفر با طرح این سوال که چگونه توانستند این موضوع را تاحدودی جا بیندازند؟ پاسخ داد: باید تلاش کافی و وافی برای نشان دادن چهره رحمانی اسلام از خود نشان می دادیم چراکه سکوت های اولیه ما در شکل گیری جریان های تکفیری تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دنیای اسلام حال خوبی ندارد، متذکر شد: در جای جای منطقه اسلام حرکت هایی در خلاف جهت چهره رحمانی دین در حال شکل گیری و عملیاتی شدن است.

معاون استاندار با بیان اینکه امروز در کشورهایی چون سوریه و عراق داعش را در حال اضمحلال می بینیم، تصریح کرد: همانهایی که داعش را به وجود آوردند امروز منافعشان ایجاب می کند از مواضع شان عقب نشینی کنند اما سناریوهای دیگری را در شرق کشور، جنوب شرق کشورهای تازه استقلال یافته شوروی سابق، شمال افغانستان و شمال و شمال غرب آفریقا طراحی کرده اند.

وی گفت: کسانی که تکفیری ها را به وجود آوردند اجازه نخواهند داد سناریوی سومی شکل بگیرد چرا که برگشت آنها به سرزمین های خود خطری است که تشکیل دهندگان را تهدید می کند لذا باید مهار شوند و به یقین سرزمین های جدیدی از دنیای اسلام برای آنها مهیا می کنند.

وی هدایت جوانان توسط علمای اسلام را ضروری دانست و گفت: علمای اسلام باید یک صدا جوانان را آگاه کنند که اگر درست هدایت نشوند نتیجه اش رجوع به آنها خواهد بود.

رادفر اضافه کرد: جوانان ما به دنبال آب شیرین گوار هستند اگر این آب شیرین گوارا را تحویل ندهیم سراغ سراب ها خواهند رفت، باید همه علما و جریان های اسلامی در همه جای اسلام اعلام برائت از این تکفیری ها کنند تا دنیا بداند که اینها از اسلام و مسلمانان نیستند این یک صدایی شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه امروز دنیای اسلام سخت ترین شرایط خود را در حال سپری کردن است، افزود: امروز زمانی است که علمای اسلام باید به داد اسلام برسند، بهانه ها را از آنها بگیرند تا اجازه ندهند اسلام هراسی را ایجاد کنند و دنیا را علیه اسلام آماده و تسلیم کنند.

همایش « تکفیر؛ چالش‎های پیش‎رو، مسئولیت علمای اسلام » با حضور 250 نفر از علماء و شخصیت‎های برجسته اهل‎سنّت و شیعه استان آذربایجان غربی و برخی از شخصیت‎های خارجی در مهاباد برگزار شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا