اخبار
کد خبر : 2899 ۱۳۹۵/۰۵/۱۹   

فرهنگسراهای شهر ارومیه به ۱۶ باب افزایش می یابد

 شهردار ارومیه با بیان اینکه تعداد فرهنگسراهای ارومیه تا پایان امسال به 16 باب می‌رسد، افزود: این فرهنگ‌سراها در مناطق مختلف و عمدتا محروم راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش نای قلم، جمعی از خبرنگاران مطبوعات رسانه‌های گروهی از فرهنگسراهای شهرداری ارومیه بازدید کرده و از نزدیک با فعالیت آنها که بیشتر به شکل محله محوری، در مناطق محروم شهر و به صورت رایگان انجام می‌شود آشنا شدند.

فرهنگسرای شهید مظاهری یکی از این فرهنگ‌سراها است که به عنوان نخستین فرهنگ‌سرای ارومیه، فعالیت خویش را از خرداد سال گذشته در یکی از مناطق محروم شهر آغاز کرده است.

در این فرهنگسرا تاکنون یک هزار و 800 نفر در دوره‌های مختلف ثبت نام کرده و در 40 رشته و 73 عنوان برنامه، آموزش‌های مختلف را فرا گرفتند.

فرهنگسرای شهید مظاهری با تمامی مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج خواهران و برادران، حسینیه ها، هیئت های مذهبی و مدارس همکاری داشته و علاوه بر آن تعامل بسیار مناسبی نیز با مراکز بهداشت دارد و دوره های ویژه بهداشتی در این فرهنگسرا برگزار می شود.

در این فرهنگسرا همانند سایر فرهنگسراهای موجود شهر، از مربیان بومی محله استفاده شده و محوریت برنامه‌های امسال"خانواده و سبک زندگی اسلامی و ایرانی" است.

علاوه بر آن در فرهنگ‌سرای قرآن و عترت شهید مظاهری، کارگروه جوانان، بانوان و معلولان نیز برای هم‌فکری مسائل و مشکلات پیش‌رو و ارائه راه حل راه اندازی شده است.

محرم امسال قرار است که این فرهنگسرا، تجمع عظیمی از قشرهای مختلف مردم عزدار حسینی را در منطقه قاسمیه ارومیه برگزار کند.

تعداد فرهنگسراهای ارومیه تا پایان امسال به 16 باب می‌رسد

در این بازدید شهردار ارومیه با اشاره به اینکه رسیدن به شهر فرهنگی نیازمند توسعه زیرساخت‌های مربوطه است اظهار داشت: با وجود اینکه مجموعه مدیریت شهری اعم از شورای شهر و شهرداری ارومیه از کمبود منابع مالی بشدت رنج می‌برند، اما با این وجود از تامین زیرساخت‌ها غافل نشده‌اند.

محمد حضرت‌پور با بیان اینکه تعداد فرهنگسراهای ارومیه تا پایان امسال به 16 باب می‌رسد، افزود: این فرهنگ‌سراها در مناطق مختلف و عمدتا محروم راه‌اندازی می‌شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه عیب کارهای فرهنگی، موازی کاری در طول 37 سال گذشته بوده است، گفت: در این باره دستگاه های مختلف فرهنگی می توانند در کنار یکدیگر برنامه ها را نیز به صورت واحد برگزار کرده تا ضمن کاهش هزینه ها، از اتلاف وقت جلوگیری کنند.

حضرت‌پور بیان کرد: متاسفانه نگاه‌های بخشی‌نگری سبب عقب افتادگی استان شده چون همه در فکر مطرح کردن خویش هستند اما شهرداری ارومیه برای تعامل با تمامی دستگاه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اعلام آمادگی می‌کند.

فرهنگسراهای تخصصی بانوان در ارومیه راه‌اندازی می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ارومیه نیز در ادامه گفت: پیش از این، جنگ بر سر قاره‌ها بود و سپس تبدیل به جنگ منطقه‌ای و بین‌المللی شده و در پایان، جنگ و رقابت بین شهرها و در نهایت محله‌ها کشیده شد.

سهراب عبدالله زاده با تاکید بر توجه شهرداری ارومیه به فرهنگ‌سراهای تخصصی سطح شهر افزود: در این باره هم اکنون تنها فرهنگسرای تخصصی ارومیه، مخصوص قرآن و عترت بوده و امسال فرهنگسراهای تخصصی بانوان در شهر راه‌اندازی می‌شود.

هدف فرهنگسراهای ارومیه ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی است

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه نیز در این بازدید با تاکید بر محله محور بودن فرهنگ‌سراهای موجود ارومیه اظهار داشت: از اهداف این فرهنگسراها، ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی و اسلامی، ترویج آیین های سنتی و بومی و محلی، ترویج ایثار و شهادت، ترویج علوم قرآنی، تحکیم بنیان خانواده و ورزش‌های همگانی است.

علی وقاری تصریح کرد: آموزش هایی که در هر یک از این موضوعات انجام می گیرد، با بهره گیری از بهترین و مجرب ترین مربیان است.

وی با اشاره به فعالیت های پارک ترافیک ارومیه افزود: در این پارک، آموزش‌های مختلف ترافیکی برای فرهنگسازی مسائل مربوط به آن به صورت عملی و تئوری و برای سنین و اقشار مختلف برگزار می‌شود.

وقاری از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی اتاق قرمز و سیاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: در این رابطه اتاق قرمز مخصوص تصاویر افرادی است که در تصادفات رانندگی معلول شده و اتاق سیاه نیز مخصوص افراد کشته شده در تصادفات به سبب رعایت نکردن مسائل ایمنی است.

تاکنون 20 جشنواره توسط فرهنگ سرای اندیشه ارومیه برگزار شده است

مسئول فرهنگسرای اندیشه نیز در بازدید خبرنگاران از این مجموعه گفت: این فرهنگسرا در تاریخ 30 اردیبهشت امسال آغاز کرده و یک هزار و 440 نفر عضو دارد و در آن 25 کلاس مختلف دایر است.

مجید یوسفی با بیان اینکه تاکنون 20 جشنواره توسط فرهنگ سرای اندیشه ارومیه برگزار شده است بیان کرد: علاوه بر آن، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و برگزاری مسابقات ورزشی محلات از سایر برنامه‌های این مجموعه است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا