اخبار
کد خبر : 2897 ۱۳۹۵/۰۵/۱۹   

بهره برداری از پروژه راه آهن مراغه – ارومیه تا پایان دولت یازدهم

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: با تخصیص اعتبار پروژه ملّی راه آهن مراغه – ارومیه تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری می رسد.

به گزارش نای قلم، تقی کهوریان امروز در بازدید ازروند احداث و تکمیل پروژه خط آهن سراسری ارومیه گفت: این پروژه بطورکلی 85 درصد پیشرفت اجرایی دارد و در حال حاضر نیزعملیات احداث قطعات باقی مانده آن در حال انجام است و کارگاههای ساخت در مسیرریل و ایستگاه ها فعال هستند.
وی با بیان اینکه برای بهره برداری از کل این پروژه 250 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است افزود: در بازدید از مسیر خط آهن و ایستگاههای میاندوآب ، مهاباد، نقده و ارومیه حجم عملیات باقی مانده و نواقصات موجود درایستگاههای میاندوآب و مهاباد بررسی شد که با تخصیص اعتبار تکمیل و بهره برداری می رسند.
معاون امورعمرانی استاندارهمچنین از تصمیم دولت برای اتصال 5 مرکز استان به شبکه ریلی کشور تا پایان دولت یازدهم خبر داد واظهار داشت: تکمیل طرح های بالای 80 درصد در دستور کار دولت است و با توجه به حجم پیشرفت 85 درصدی این پروژه امیدواریم با اختصاص اعتبار مورد نیازتا سال آینده شاهد بهره برداری از این شبکه حمل ونقل ریلی در آذربایجان غربی باشیم.
تقی کهوریان ادامه داد:ایستگاه مهاباد در مراحل نهایی ریل گذاری است و بزودی به بهره برداری می رسد و تا ایستگاه ارومیه نیز کارهای زیرسازی مسیر خط آهن تکمیل شده و فقط عملیات ریل گذاری مانده است که پیش بینی می شود با تامین اعتباردر آینده نزدیک این آرزوی مردم استان نیز محقق شود.
در این بازدید مدیرکل دفترفنی، مدیرحمل و نقل و ترافیک استانداری به همراه نماینده مجری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در آذربایجان غربی معاون امور عمرانی استاندار را همراهی کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا