اخبار
کد خبر : 2896 ۱۳۹۵/۰۵/۱۹   

قلم زنی در راه حق حکم جهاد در راه خدا را دارد

"روز خبرنگار" فرصتی دست داد تا اعضای بسیج رسانه استان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی دیداری صمیمی در محل دفتر امام جمعه ارومیه داشته باشند.

به گزارش نای قلم، بیان مشکلات و درخواست‌های جامعه خبری از جمله بخش‌های این دیدار صمیمی بود که حجت الاسلام و المسلمین قریشی در موضع گیری صریح و شفاف نسبت به حمایت و پشتیبانی از رسانه های بسیجی استان در مقابل برخی جریان ها و تلطیف فضای عمومی اعلام آمادگی کردند.

امام جمعه ارومیه در این دیدار با بیان اینکه شاه کلید موفقیت در همه عرصه ها مسئله تقوا و خداترسی است، گفت: رعایت تقوای الهی باید سرلوحه فعالیت‌های رسانه ای قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: اگر کار برای رضایت الهی باشد تمام بی مهری ها لذت بخش خواهد بود، چنانچه حضرت زینب (س) تمام مصیبت های صحرای کربلا را چیزی جزء زیبایی وصف نکردند؛ تحمل سختی ها در راه خداوند، میدان عشق و عاشقی بین معبود و عبد است.

وی شرایط انقلاب اسلامی در عصر حاضر را به دوران حکومت امیر مؤمنان (ع) تشبیه کرد و گفت: همانگونه که امیرمؤمنان فرمودند: «شیطان تمام لشکریان خود را پیاده و سواره نظام جمع کرده است»، به تعبیر امام راحل و همچنین رهبر معظم انقلاب: «شیطان بزرگ»، آمریکا نیز بر سر برجام وعده داده و سپس خلف وعده می کند.

امام جمعه ارومیه گفت: افراد باید همچون امیرمؤمنان آنچنان بصیر باشند که نه خودشان، خود را فریب داده و نه اجازه دهند دیگران آنها را فریب داده و از مسیر اصلی منحرف کنند.

مقدم‌ترین جبهه در شرایط فعلی موضوع رسانه و به ویژه فضای مجازی است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم»، گفت: رهبری با کسی تعارف ندارد و این سخن بیانگر این است که مقدم‌ترین جبهه و اساسی‌ترین وظیفه در شرایط فعلی موضوع رسانه و به ویژه فضای مجازی است.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اگر انسان ارتباطش با خدا محکم و عمیق باشد هرگز شکست نمی‌خورد، البته ممکن است در ظاهر شکست بخورد ولی در اصل پیروز است.

وی اضافه کرد: همانگونه که تاریخ گواه است در دوران اباعبدالله الحسین (ع) تمام شرایط رسانه ای از جمله شعر و سخنرانی در اختیار یزیدیان بود و در ظاهر نیز پیروز میدان شدند ولی پیروز واقعی امام حسین (ع) بود چراکه در حال حاضر از یزید و یزیدیان چیزی باقی نمانده است درحالیکه هرجا که امام حسین (ع) و یارانش قدم گذاشته اند تبدیل به قدمگاه و زیارتگاه شده است.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه حقانیت و معنویت اهل بیت (ع) آنها را در دلها ماندگار کرده است، گفت: هر کاری که برای خداوند باشد ماندگار و ارزشمند خواهد بود بنابراین تلاش کنید در نگارش و گزارش اخبار فقط خدا را در نظر بگیرید در این صورت همیشه پیروز و موفق هستید و در نهایت هم مورد رحمت الهی قرار می گیرید.

اثرات جنگ نرم بیشتر از جنگ سخت است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ابراز داشت: امروز دشمن تمام امکانات خود را از طریق رسانه ها جمع کرده و جنگ نرمی را به راه انداخته است که اثراتش به مراتب از جنگ سخت بیشتر است.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: در دین اسلام قلم عالم از خون شهید برتر است، دلیل این موضوع همان اهمیت مقابله با جنگ نرم و پیچیدگی های این مسیر است.

وی تصریح کرد: اگر رهبری می فرمایند: «به خاطر دغدغه های فرهنگی شبها خواب به چشمانم نمی آید» به این خاطر است که اساسی ترین مسئله را مسائل فرهنگی می دانند.

قریشی خاطرنشان کرد: قداست و جایگاه رسانه ها نیز به خاطر ایستادگی در مقابل هجمه های دشمنان، حفظ جایگاه شهدا و دفاع از مبانی و ارزش های انقلاب اسلامی است که در واقع بر اساس آیات و روایات بزرگ ترین مجاهدت است.

از تحقیرها و ناسزا گفتن ها به خاطر حق گویی دلسرد نشوید

وی گفت: ازهجمه ها، توهین ها، تحقیرها و ناسزا گفتن ها به خاطر حق گویی دلسرد نشوید چنانچه پیامبر (ص) را سنگ زدند، دیوانه و مجنون خواندند اما ایشان از دعوت به اسلام دست برنداشتند.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: یقین بدانید جبهه حق همیشه بر جبهه باطل پیروز است، گرچه دشمنان امپراطوری رسانه ای به راه انداخته اند، اما طبق وعده الهی در عالم هستی تنها پرچم توحید برافراشته خواهد ماند و هنر این است که ما هم در این مسیر نقشی داشته باشیم.

وی گفت: قلم زنی در راه حق حکم جهاد در راه خدا را دارد و خبرنگارانی که در این راه سختی می کشند مجاهدان فی سبیل الله هستند.

در این دیدار مسئول بسیج رسانه استان نیز به ارائه گزارشی از روند فعالیت های این قشر از بسیج در استان پرداخت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا