اخبار
کد خبر : 2894 ۱۳۹۵/۰۵/۱۹   

رسانه ها خود را ملزم به رعایت قانون کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: رسانه ها اعم از نوشتاری، شنیداری و مجازی باید خود را ملزم به رعایت قانون کنند.

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی در مراسم نکوداشت روز خبرنگار که به همت نیروی انتظامی آذربایجان غربی در سالن غدیر ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: رسانه ها در کنار انعکاس ضعف دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند نقد منصفانه داشته باشند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران و رسانه ها باید با رعایت اصل صداقت و دلسوزی به ارائه اخبار امیدبخش و نقد منصفانه در جامعه بپردازند، تصریح کرد: با در نظر گرفتن این اصول می توان به پویایی و شکوفایی جامعه در ابعاد مختلف کمک کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امانتداری را یکی از اصول مهم حرفه خبرنگاری عنوان و اضافه کرد: بصیرت داشتن و دشمن شناسی از اصول مهمی است که رسانه ها باید مدنظر قرار دهند و از انتشار اخباری که مصلحت نظام را به مخاطره می‌اندازند خودداری کنند چراکه در مواقعی عدم انعکاس وظیفه رسانه هاست.

کریمی، با بیان اینکه نقش رسانه ها در تامین امنیت اجتماعی بی بدیل هست، خاطرنشان کرد: نمی توان سهم رسانه ها را در تامین امنیت اجتماعی نادیده گرفت، رسانه ها امروز رکن رکینی از امنیت اجتماعی و روانی هستند و احساس امنیت را در جامعه رقم می زنند.

وی افزود: اگر همراهی و همدلی رسانه ها نباشد نیروی انتظامی موفق نخواهد بود و فرصت ها تبدیل به تهدیدها می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان متذکر شد: برخی از فعالان رسانه ای به جای اینکه معضلات و مشکلات مهم تری را مورد توجه قرار دهند و در توسعه استان نقشی داشته باشند در حاشیه ها سیر می کنند که این بی انصافی است.

وی با تشریح بایدها و نبایدهای مقام معظم رهبری در حوزه رسانه، گفت: حفظ و حرمت مخاطبان، جلب اعتماد مردم نسبت به نظام و رعایت قانون از جمله بایدهایی است که مقام معظم رهبری تاکید دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین توجه به آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، حاشیه نشینی، فساد و فحشا و بی بندوباری را اولویت کاری رسانه ها عنوان کرد.

قائم مقام مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌غربی هم در ادامه این مراسم گفت: خبرنگاران چشم‌های هشیار و بیدار جامعه هستند و نقش مهمی در جنگ نرم دشمنان برعهده دارند.

کامبیز خوشدلی اضافه کرد: دروازه‌بانی خبر یکی از مهم‌ترین اصولی است که باید خبرنگاران بدان توجه داشته باشد و در درج اخبار آنان را از تمامی زاویه‌ها مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا