Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 289 ۱۳۹۴/۰۵/۰۵   

کشاورزی در منطقه آذربایجان به سمت افول می رود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کشاورزی در منطقه آذربایجان به دلیل وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه به سمت افول می رود.

به گزارش نای قلم به نقل از خبرگزاری مهر، معصومه ابتکار صبح امروز در دیدار با اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی افزود: از نظر سازمان زمین شناسی دریاچه ارومیه بعد از خشکی تبدیل به تپه نمک خواهد شد و در صورت گذشت زمان مقرر با وجود همه اعتبارات و تلاش‌ها نیز دریاچه احیا نخواهد شد .

وی گفت: اگر جنگل‌ها نیز از بین رود امکان احیای آن وجود ندارد و در حال حاضر که ببر و شیر ایرانی از دست رفته و امکان برگشت ژن آنها و تنوع ژن وجود ندارد تنها می‌توان برای این وضعیت تاسف خورد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه برای جامعه جهانی بعد از موضوع جنگ و صلح، موضوع محیط زیست مهم است و در حال حاضر به لحاظ تغییرات آب و هوایی دنیا به سمت افزایش دما می‌رود، افزود: امسال گرم ترین سال ثبت شده جهان بوده است و در ایران بین یک تا یک و نیم درجه افزایش دما وجود داشته که اولین تاثیر و زیان این افزایش دما متوجه منابع طبیعی به خصوص بخش کشاورزی است.

وی گفت: در حال حاضر در یک شرایط حساس قرار داریم و اگر درست تصمیم بگیریم تغییر جهت جدی اتفاق می‌افتد و انقلاب در حوزه محیط زیست رخ می‌دهد و می‌توانیم از این بحران جدی محیط زیست خارج شویم و کشاورزی را نجات دهیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا