Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2875 ۱۳۹۵/۰۵/۱۶   

افتتاح طرح هاي آبرساني به 66 روستا آذربايجان غربي در هفته دولت

مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي آذربايجان غربي از افتتاح طرح هاي آبرساني به 66 روستاي استان در هفته دولت خبر داد .

به گزارش نای قلم، كاظم محمدي اقدم در بازديد شركت كنندگان در گردهمايي مشاوران امور زنان و خانواده صنعت آب و برق كشور از عمليات اجرايي آبرساني به مجتمع تركمان اروميه اظهار کرد: با بهره برداري از اين طرح ها شش هزار و 974 خانوار روستايي با 26 هزار رو 931 نفر جمعيت از آب آشاميدني سالم و بهداشتي برخوردار می شوند.

وي تعداد كل روستاهاي استان را دو هزار و 839 روستا عنوان كرد و افزود: از اين تعداد يك هزار و 844 روستاي بالاي 20 خانوار تحت پوشش خدمات شركت آب و فاضلاب روستايي قرار دارند.

محمدي اقدم با اعلام اينكه 70 درصد تاسيسات آب در روستاهاي استان فرسوده بوده و 646 روستا نيز در زمره روستاهاي سطح دو قرار دارند، گفت: فرسودگي شبكه هاي آبرساني در روستاها مشكل اساسي در استان بوده كه براي ارتقاء روستاهاي سطح دو به سطح يك دوهزار و 300 ميليارد ريال اعتبار مورد نياز است .

وي اظهار اميدواري كرد با همكاري مجلس شوراي اسلامي و تصويب اعتبارات مورد نياز از محل صندوق توسعه ملي، براي پايدار سازي تامين آب آشاميدني روستاييان، رديف اعتباري مستقل در نظر گرفته شود.

نماينده مردم تهران و نايب رئيس كميسيون شوراها و امور داخلي كشور در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين بازديد با تاكيد بر اختصاص رديف بودجه مستقل براي شركت هاي آب و فاضلاب روستايي ابراز اميدواري كرد با اين اقدام، رشد و توسعه مناطق روستايي در كشور سرعت بيشتري يابد.

پروانه فاني گفت: اساس توسعه روستاها وظيفه حاكميتي دولت ها بود و در برنامه هاي توسعه اي كشور در سال هاي گذشته نيز به اين مهم توجه ويژه شده است .

وی با اشاره به محدوديت هاي منابع آب در دنيا و ايران اظهار کرد: با توجه به مشكلات پيش آمده از ناحيه كاهش منابع آب، ضرورت دارد در حوزه انديشيدن در خصوص استحصال آب غير از را ه هاي موجود گام برداريم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا