اخبار
کد خبر : 2873 ۱۳۹۵/۰۵/۱۶   

فضای سیاسی کشور از دست نیروهای تندرو خارج شده است

یک فعال سیاسی گفت: عملکرد دولت منجر به خارج شدن فضای سیاسی کشور از دست نیروهای تندرو و افراطی شده است.

به گزارش نای قلم، محمد خزائی اظهار کرد: دولت یازدهم به واسطه حضور نیروهای مجرب و کارآزموده، به دور از هیجان و توهم فضای سیاسی داخلی را مدیریت و فضای سیاست خارجی را به پیش می برد.

مدیر فرهنگسرای خانه جوان ارومیه افزود: امروزه دیگر شاهد ماجراجویی های گذشته در عرصه دیپلماسی نیستیم به طوری که ادبیات هیجانی و تحریک کننده جای خود را به ادبیات مبتنی بر کار کارشناسی و برمبنای احترام متقابل داده است.

مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور جوانان تصریح کرد: سایه شوم جنگ که پس از قطعنامه های مکرر بر کشور سایه افکنده بود اکنون از کشور دور شده و رژیم صهیونیستی از این دستاوردها و توافق دنیا با ایران ناراحت است، حقیقتا تلاش دیپلماتیک دولت یازدهم تا به اینجا ستودنی و مایه افتخار در تاریخ است.

وی از دیگر نقاط قوت دولت دکتر روحانی را موفقیت های بزرگ دیپلماتیک، ثبات در بازار ارز وایجاد زمینه برای سرمایه گذاری های خارجی عنوان و خاطرنشان کرد: پیشی گرفتن صادرات بر واردات برای اولین بار در تاریخ کشور توام با دوری از روش آزمون و خطا در انجام امورات مهم منجر به خارج شدن فضای سیاسی کشور از دست نیروهای تندرو و افراطی شده است.

این فعال سیاسی به موضوع فیش های غیرمتعارف نیز اشاره کرد و گفت: برخورد قاطع و بدون تعارف با بحث فیش های غیرمتعارف که عمدتا میراث دولت قبل بوده نشان از عزم دولت برای برقراری دولت قانون دارد و در این خصوص عدم لجاجت و قبول اشتباهات احتمالی و تلاش برای تصحیح اشتباهات یکی دیگر از نقاط قوت برجسته این دولت است.

خزائی در ادامه سخنان خود به برخی نقاط ضعف دولت در اطلاع رسانی خدمات دولتی نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه دولت به واسطه ضعف کهنه روابط عمومی هایش و نیز عدم تغییرات مثبت در این بخش، نتوانسته حجم وسیع از خدماتش را به اطلاع آحاد مردم برساند.

 وی افزود: در برخی موارد انتظار می رود دولت با قاطعیت در انتصاب نیروهای همسو با خود عمل نماید که گاها چنین اتفاقی رخ نداده و مسئولان امر مماشات می کنند و دولت اتفاقا از همان ناحیه ضربه می خورد.

خزائی در ادامه گفت: از دیگر ضعف های دولت روحانی استفاده نکردن از نیروهای جوان در لایه های مختلف مدیریتی حتی به عنوان مشاور یا کارشناس نیز از ضعف های دولت تلقی می شود که انتظار می رود این مسئله در دولت دوم دکتر روحانی رفع شود.

این فعال سیاسی تصریح کرد: یقینا اقبال مردم به دولت همین امروز و با در نظر گرفتن همه شرایط، نسبت به سال ۹۲ بسیار بیشتر است و مردم خادمان خود را دوست می دارند. دولتی که سایه جنگ را از سر مردم دور کرده شایسته رای اعتماد دوباره است.

خزایی در گفت و کویی که با سروش نو داشت در زمینه انتخابات پیش روی کشور اظهار داشت: در سال آینده همانند انتخابات مجلس، گفتمان امید و اعتدال گفتمان غالب خواهد بود و اصولگرایان باز هم نخواهند توانست بر سر گزینه ای مشخص و قوی به توافق برسند در حالی که جریان حامی دولت با محوریت بزرگان سیاسی، دوباره به اجماع می رسند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا