اخبار
کد خبر : 2866 ۱۳۹۵/۰۵/۱۵   

لزوم تخصیص ردیف بودجه‌‌ای مشخص برای جبران عقب‌ماندگی‌های استان

استاندار آذربایجان غربی بر لزوم تخصیص ردیف بودجه‌‌ای مشخص برای جبران عقب‌ماندگی‌های این استان تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت در ششمین جلسه شورای اداری استان که با حضور دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهورو نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: باید یک ردیف ویژه بودجه برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و رفع مشکلات متعدد این استان تخصیص داده شود تا اینکه مسیر رشد و توسعه در این استان شتاب بیشتری به خود بگیرد.

وی با اشاره به اینکه محرومیت و مشکلات موجود در استان‌های مرزی ایران اسلامی یک موضوع پنهان نبوده و کاملا آشکار و روشن است، ادامه داد: استان‌های زاگرس‌نشین متاسفانه از عدم توسعه و مشکلات مضاعف در مقایسه با استان های مرکزی کشور رنج می‌برند و محرومیت به صورت ملموس و به معنای واقعی کلمه در این نقاط دیده می‌شود.

سعادت با بیان اینکه مقامات اجرایی و دست‌اندرکاران استان‌های مختلف در دیدار با مسؤولان ملی و عالی‌رتبه نظام از محرومیت‌ها، مشکلات، محدودیت‌ها و مسائل مختلف سخن می‌گویند، ادامه داد: اما محرومیت و دغدغه‌های موجود در استان ما بسیار فراتر از موارد مطروحه در سایر استان‌های کشورمان است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در مشکلات، دغدغه‌ها و کاستی‌ها در ابتدای صف قرار گرفته‌ایم، اما در زمان توزیع بودجه و تقسیم منابع مالی این استان را در آخر قرار می‌دهند در نهایت استان ما در بسیاری از شاخص‌ها رشد نمی‌کند.

سعادت نقش خطیر استان در حراست از مرزها و همچنین آسیب‌های موجود به لحاظ هم‌مرزی با سه کشور جمهوری آذربایجان، عراق و ترکیه همچنین تاثیر پذیرفتن این استان از بیماری‌های انسانی، دامی و طیور سایر کشورها را مورد اشاره قرار داد و گفت: در چنین شرایطی برای دفاع از مرزها و ممانعت از تسری یافتن مشکلات به استان‌های عمقی در حال خدمت و گام برداشتن هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به یارگیری گروهک تروریستی داعش در منطقه اشاره کرد و بیان داشت: همچنین این منطقه محل مهاجرت مسافران و گردشگران غربی به شرقی است، به طوری که در سال گذشته حدود 50 هزار نفر عابر غیرمجاز را دستگیر کرده‌ایم.

وی با اظهار اینکه در صورت هوشیار نبودن مردم این استان فجایع و حوادث رخ داده در کشورهای همسایه، ایران اسلامی را دستخوش تغییر و تحول خواهد کرد، گفت: در این زمینه باید کودتای اخیر ترکیه را مثال زد به طوری که به محض بروز تنش در ترکیه نیروهای مسلح استان به صورت آماده‌باش درآمدند، همچنین سایر نهادها نیز برای بستن گمرک و فرودگاه‌ها بسیج شدند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با وجود خنثی شدن کودتا در ترکیه، در ساعات بامدادی روز همچنان مسؤولان و مقامات ما بیدار و مشغول فعالیت بودند، خاطرنشان کرد: در چنین شرایط سخت و دشواری برای صیانت از مرزهای استان همچنین مدیریت بخش‌های مختلف اقدام می‌شود.

وی همچنین پذیرش آواره‌های جنگ در حمله به عراق در طول سال‌های اخیر را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: مدیریت این افراد به لحاظ امنیتی، سلامتی، آموزشی و ... به معنای واقعی کلمه امر دشواری بود چه بسا در بین آنها فرد یا افراد جاسوسی هم احتمالا وجود داشت که باید هوشیار می‌بودیم.

سعادت ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران و دستگاه‌های اجرایی استان از سپاه، ارتش و نهادهای زیرمجموعه وزارت اطلاعات قدردانی کرد و گفت: در همه سال‌های گذشته همواره دغدغه داشته‌اند، تا اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قادر به رساندن یک آسیب به کشور ما نباشد.

استاندار آذربایجان غربی ضمن اشاره به اینکه مردم این استان 12 هزار شهید، 2 هزار آزاده و 18 هزار جانباز به انقلاب اسلامی ایران تقدیم کرده است، بیان داشت: به این ترتیب وفاداری خود به آرمان‌های نظام، پایبندی به ارزش‌های انقلاب و ایستادگی در مسیر تحقق اهداف را بارها و بارها به منصه ظهور رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم استان ما به دلیل مسائل مورد اشاره همواره فرصت‌های مختلفی را برای سرمایه‌گذاری، توسعه صنعتی، اقتصادی و فرهنگی از دست داده است، اضافه کرد: بنابراین می‌طلبد با اختصاص دادن یک ردیف بودجه مشخص و کاربردی برای رفع مشکلات مختلف گام برداشته شود، تا به صورت جهشی مشکلات رفع شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا