اخبار
کد خبر : 2862 ۱۳۹۵/۰۵/۱۵   

مبارزه با قاچاق در دستور کار مسئولان قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه گفت: مبارزه با قاچاق در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه اظهار کرد: باید تلاش کنیم به فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانیم، معظم له به تکرار در مورد جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و امحاء آنان در مقابل چشم مردم تأکید کرده است چراکه ورود و خرید کالاهای خارجی موجب از رونق افتادن تولید داخل شده و نرخ بیکاری جوانان در داخل کشور افزایش می‌یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: توجه و مساعدت مسئولان در جهت تسهیل مشکلات و پرونده‌های تولیدکنندگان در مراجع قضایی که بسیاری از پرونده‌ها بار مالی ندارد و به دلایل حقوقی متوقف شدند، می‌تواند بسیاری از مشکلات آنان را رفع کند لذا به نظر می‌رسد تشکیل شعبه خاص جهت رسیدگی به این نوع پرونده‌ها نیازمند توجه و اهتمام مسئولین قضایی در استان را می‌طلبد.

 قریشی با اشاره به فرارسیدن ماه ذی القعده ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (ع) و حضرت امام رضا (ع)را تبریک و تهنیت گفت و افزود: حضرت فاطمه معصومه جز امام زاده هایی است که مقام والایی در نزد خداوند متعال دارد بطوریکه در زیارت نامه ایشان نیز اینطور خطاب می شود که ای فاطمه معصومه ما را از خداوند متعال شفاعت کن.
وی لزوم رفتار عادلانه در بین فرزندان از سوی والدین را مورد تأکید قرار داد و گفت: این امر در روایات ائمه اطهار (ع) بسیار زیاد ذکر شده که منشأ اثرات بسیار زیادی در راستای تحکیم بنیان خانواده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه توسعه تورهای زیارتی در یک شهر نشانه اعتقاد و ایمان مردم آن جامعه است، گفت: برقراری خط هوایی جهت زیارت بارگاه اباعبدالله الحسین (ع) که با تلاش مسئولین صورت گرفته می‌تواند با توسعه تورهای زیارتی در یک شهر نشانه اعتقاد و ایمان مردم آن جامعه می‌باشد

امام جمعه ارومیه همچنین توجه و مساعدت مسئولان در جهت تسهیل مشکلات و پرونده‌های تولیدکنندگان در مراجع قضایی که بسیاری از پرونده‌ها بار مالی ندارد و به دلایل حقوقی متوقف شدند، می‌تواند بسیاری از مشکلات آنان را رفع کند لذا به نظر می‌رسد تشکیل شعبه خاص جهت رسیدگی به این نوع پرونده‌ها نیازمند توجه و اهتمام مسئولان قضایی در استان را می‌طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: رهبر معظم بارها بر مسئله عدم اعتماد کردن به آمریکا را مطرح نموده است چراکه مسئولین آمریکایی در موضوع پایبندی به برجام به خوبی نشان دادند که وفا کننده به عهد و وفا نیستند.
وی بیان داشت: عمل به عهد و پیمان نشان تقوا است بنابراین تا زمانی که طرف مقابل یعنی آمریکا در انجام وعده های خود کوتاهی کند نشانه تخلف و قابل اعتماد نیست.
ارتباط عربستان با رژیم صهیونیستی خنجر بر اسلام است
امام‌جمعه ارومیه با اشاره به سخنان رهبری درباره عربستان سعودی اذعان داشت: رهبر معظم درباره اداره امور عربستان فرمودند که عربستان به دست بچه‌ها هدایت می‌شود و مدیریتی ندارد، چراکه همکاری با اسرائیل و رژیم منحوس صهیونیستی خنجر به اسلام و مسلمین است.
وی افزود: حرمین شرفین و خانه خدا متعلق به همه مسلمین است، عربستان سعودی با ادعای خادم حرمین شرفین ولی خادم اسرائیل و آمریکای جنایتکار است و این جای تأسف دارد، چنین مدیریت‌هایی در کشور اسلامی که موجب ننگ اسلام است باید در زباله‌دان تاریخ دفن شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا