اخبار
کد خبر : 2859 ۱۳۹۵/۰۵/۱۴   

گزارش سفر سه عضو ارشد دولت یازدهم به آذربایجان غربی

توسعه متوازنی را در آذربایجان غربی شاهد نیستیم

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور امروز پنجشنبه به آذربایجان غربی سفرکرده اند.

به گزارش نای قلم، بامداد روز پنجشنبه محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به همراه سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه جمعی از مسئولان محلی از طریق فرودگاه بین المللی شهید باکری وارد ارومیه شدند و سپس عازم شهرستان خوی شدند.

آذربایجان غربی نیازمند استراتژی واحد در تمامی زمینه هاست

امام جمعه خوی هم گفت: آذربایجان غربی نیازمند استراتژی واحد در تمامی زمینه هاست.

حجت الاسلام سید رضی شکوری تصریح کرد: این اقدام باید مورد توجه همه در استان ها قرار گرفته و به صورت عملی و جدی به آن اقدام شود در حالی که این استراتژی واحد در عمل وجود ندارد.

وی هم اکنون قاچاق و مهاجرت خزنده ای که در شهرستان خوی وجود دارد آزاردهنده است.

شکوری با تاکید بر کنترل و مهار این دو آسیب و مشکل افزود: یک تفکر بسته در آذربایجان غربی طی سال های گذشته بود که برطرف شده در گذشته عده ای در استان سعی داشتند همه را راضی نگه دارند و برداشت غلطی در خصوص قومیت ها وجود داشت.

امام جمعه خوی با اشاره به اینکه شهرستانها خوی از سالهای خیلی دور مرکز علمی و دینی در کشور بوده است گفت: وجود مراکز و حوزه های علمیه به همراه نسخ خطی قدیمی نشان دهنده تاریخ قطور این شهرستان است.

حجت الاسلام شکوری با قدردانی از سفر سه عضو کابینه دولت یازدهم امروز به خوی گفت: امیدواریم در سالهای آتی شاهد توسعه و رشد خوی و استان در تمامی بخش ها باشیم.

دولت برای ساماندهی جاده های خوی چاره اندیشی کند

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون دو جاده جاده ایواوغلی خوی و قطور ـ رازی به قتلگاه تبدیل شده و از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

سیدفتاح کبیری در جلسه نشست بررسی مسایل و مشکلات ظرفیت ها و مزیت های نسبی خوی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت جاده‌های شهرستان خوی نامطلوب است.

وی افزود: دولت یازدهم برای ساماندهی جاده های خوی تدبیر و چاره اندیشی کند.

نماینده مردم خوی در مجلس با اشاره به اینکه بعضی از روستاها نزدیک ۵۰ درصد مهاجرت شهری داریم، اضافه کرد: در چند محور وعده هایی داده شده که امیدواریم خروجی خوبی در این جلسات برای تحقق آنها بتوانیم بگیریم.

کبیری با اشاره به مشکل آب شرب در خوی عنوان کرد: به سبب کمبود منابع آبی، این نعمت الهی در شهرستان خوی در حال تبدیل به بحران است و برخی از روستاهای شهرستان خوی تا ۵۰ درصد مهاجرت دارند.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی افزود: به سخنان دولت در مورد حل مشکلات دل بسته ایم و امیدواریم با حضور مسئولین اقدامات مثبتی در حوزه آب، جاده و سلامت در خوی شاهد باشیم .

وضعیت بهداشت خوی نیازمند توجه ویژه است

 فرماندار ویژه شهرستان خوی گفت: شهرستان خوی با وجود ظرفیت، مزیت و قابلیت های تاریخی رشد چندانی را تجربه نکرده است.

حسین سیوانی اصل پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه نشست بررسی مسایل و مشکلات ظرفیت ها و مزیت های نسبی خوی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور برگزار شد افزود: خوی از عدم توازن در توسعه رنج می برد که امیدواریم با تدبیر دولت یازدهم توسعه در سال های آتی باشیم.

وی با بیان اینکه دهه های طولانی است عدم توسعه یافتگی در خوی و استان را شاهد هستیم اظهار داشت: سال هاست استانهای مرزی بیشترین عدم توسعه یافتگی را به خود دیده اند استان هایی مثل آذربایجان غربی از خودش و توانش برای دفاع از کشور در دوره توسعه مایه گذاشت و خودش عقب ماند.

سیوانی اصل با اشاره به مشکل آب شرب در خوی نیز افزود: هم اکنون ذخایر آب های سطحی برای آب شرب این شهر مورد استفاده می گیرد عمق آب های زیرزمینی برای شرب به ۱۵۰ الی ۱۴۰ متر رسید که زنگ هشدار جدی است.

فرماندار خوی با بیان اینکه عوارض استفاده از ذخایر آب های زیرزمینی را دشت های خوی در آینده خواهند داد گفت: هم اکنون آب های سطحی این شهرستان به دلیل نبود سد از شهرستان خارج می شود.

سیوانی اصل با اعلام اینکه مطالعات سد غازان خوی سال هاست انجام شده ردیف های اعتباری نیز تخصیص یافته است، اضافه کرد: اما هنوز شاهد نتیجه قطعی در این خصوص نیستیم.

فرماندار خوی ادامه داد: هم اکنون وضعیت جاده های این شهرستان با وجود هم مرزی با کشورترکیه و شاهراه ارتباطی ایران با اروپا در شرایط خوبی قرار ندارد و تمام راه های مواصلاتی درسطح محلی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۲ نفر در اثر نبود استاندارد در جاده های خوی جان خود را از دست داده اند خواستار توجه ویژه دولت به وضعیت جاده های خوی و استان شد.

سیوانی اصل با اشاره به اینکه همچنین وضعیت بهداشت این شهرستان نیز نیازمند توجه ویژه است گفت: دو طرح نیمه تمام بیمارستانی استان و کمبود تخت بیمارستانی و نیز امکانات بهداشتی و درمانی این شهرستان نیازمند نگاه ویژه است.

فرماندار خوی در ادامه با بیان اینکه پتانسیل های تاریخی خوی همچون شمس تبریزی مغفول مانده است گفت: رتبه خوی در میان ۱۷ شهرستان استان در ردیف های آخر است که با توجه به ظرفیت های این شهرستان شایسته نیست.

سیوانی اصل با اشاره به وجود حاشیه نشینی در خوی افزود: هم اکنون کمبود امکانات موجب شده معضل حاشیه نشینی در این شهرستان افزایش یابد.

توسعه متوازنی را در آذربایجان غربی شاهد نیستیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور نیز در این نشست با بیان اینکه با وجود ظرفیت و پتانسیل های بالای خوی و استان آذربایجان غربی توسعه متوازنی را شاهد نیستیم گفت: که امیدواریم طبق چارچوبی که در دولت در مورد توسعه متوازن همه نقاط کشور تعریف شده در خوی نیز به همت مسئولین محلی و با استفاده از پتانسیل ها موجود این روند را شاهد باشیم.

شهیندخت مولاوردی با اشاره به سفر خود با دکتر هاشمی همزمان با سفر رئیس جمهور به استان خوی گفت: در آن ایام بعد از حضور جهت بازدید بیمارستان ها مقرر شد فرماندار و امام جمعه پیگیر حضور دکتر نوبخت باشند که امروز از حضور ایشان در اینجا خوشحالیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا