اخبار
کد خبر : 2858 ۱۳۹۵/۰۵/۱۴   

اعطای تسهیلات برای طرح های اشتغالزا در مناطق روستایی استان

معاون امور عمرانی استاندارآذربایجان غربی گفت: امسال دولت برای افزایش تولید واشتغال و رونق اقتصادی در مناطق روستایی، اعطای تسهیلات مالی کم بهره را برای راه اندازی کارگاهی تولیدی و طرح های اشتغالزا در مناطق روستایی آماده کرده است.

به گزارش نای قلم، تقی کهوریان در سومین جلسه ستاداستانی بازآفرینی پایدار شهری اظهار کرد: از این محل برای تثبیت خانوارهای روستایی و توانمندسازی مناطق حاشیه ای شهرها می توان بهره برداری کرد.

وی افزود: امسال از این محل افزون بر 400 میلیارد ریال اعتبار برای استان آذربایجان غربی پیش بینی شده است که برای طرح های تولیدی در مناطق روستایی با سود سه درصد و در محدوده و محلات حاشیه ای و سکونتگاه های غیررسمی مناطق شهری سود هشت درصد تسهیلات بانکی پرداخت می شود.
به گفته کهوریان ساماندهی محلات حاشیه ای و سکونتگاه های غیررسمی در شهرها به عنوان یکی از کانون های خیزش آسیب های اجتماعی در دستور کار ستاد بازآفرینی است و در این رابطه از طرح های حمایتی دولت درتوانمندسازی خانتوارها باید استفاده کرد.
وی در ادامه اظهار کرد: برنامه توانمندسازی محلات مناطق حاشیه ای و بافت های فرسوده شهری از ابعاد مختلفی برخوردار است که در ستاد بازآفرینی هریک از دستگاه های عضو به فراخور مسئولیت و ماهیت اجرایی طرح ها و برنامه های کوتاه،میان مدت و بلندمدتی را به اجرا درمی آوردند.
معاون امور عمرانی استاندار در ادامه بر تدوین برنامه های اجرایی دستگاه های عضو این ستاد در سال 95، برگزاری جلسات شهرستانی این ستاد با حضور فرمانداران، تشکیل جلسات کارگروه های تخصصی پنج گانه این ستاد جهت بررسی طرح ها و برنامه های دستگاه های اجرایی در قالب برنامه بازآفرینی شهری، پیگیری احداث پایگاه های بهداشت در سکونتگاه های غیررسمی و اجرای برنامه رونق بخشی صنایع دستی و پرداخت تسهیلات بانکی اشتغالزا دراین مناطق تاکید کرد.
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری ارومیه نیز در این جلسه اعلام کرد: سال گذشته بیش از 4 هزار میلیارد ریال برای ساماندهی مناطق حاشیه نشین شهر و سکونتگاه های غیررسمی ارومیه در قالب اجرای طرح های عمرانی و خدماتی هزینه شده است.
لطیف علی نقی پور افزود: احداث جوی و جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت معابر، پیاده روسازی، پوشش و احداث کانال، احداث پارک محله ای به تعداد 16 پارک، ایجاد ورزشگاه محله ای روباز، خرید وتملک اراضی داخل بافت فرسوده و محدوده سکونتگاه های غیررسمی، احداث کتابخانه های محله ای و فرهنگسرا، احداث و تجهیز 2 باب ایستگاه آتش نشانی اجرای طرح های مطالعاتی بافت فرسوده و سرمایه گذاری برای احیاء بهسازی و نوسازی به صورت پروژه های ساختمانی در داخل بافت فرسوده از جمله این طرح ها است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا