اخبار
کد خبر : 2854 ۱۳۹۵/۰۵/۱۲   

حیثیت مردم از تریبونها مخدوش نشود/ هتاکان را منزوی کنیم/ پول بیت‌المال را باز می‌گردانیم

رییس جمهور گفت: در سال گذشته صادرات ما بر واردات پیشی گرفت. امسال هم در ۴ ماهه نخست این رشد وجود دارد.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی که در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم سخن می گفت، با بیان اینکه خوشحالم از اینکه میهمان مردم هستم و نکاتی را به آنها بگویم، اظهار داشت: امروز دوازدهم مرداد و روز بسیار خاطره انگیزی است، چراکه امروز تنفیذ آرای مردم از دست رهبری انجام شد.

امسال، سال بهتری خواهد بود؛ امیدوارتر از ابتدای سال هستم

رییس جمهور کشورمان با بیان اینکه باید در مقاطع کوتاه تری به مردم گزارش بدهم، مساله درستی است، خاطرنشان کرد: وعده من به مردم این بود که امسال سال بهتری خواهد بود، زیرا دولت در سال ۹۴ غیر از مذاکرات با مشکلات بسیاری روبرو بود؛ علاوه بر این بخاطر کاهش بی سابقه نفت، فشارهای اقتصادی زیادی به مردم وارد شد اما امیدوار بودم امسال سال گشایشها باشد و با پیوند دولت و ملت و با هماهنگی با سایر قوا قدمهایی برای رفاه مردم برداریم.

آرامش بی نظیری بر کشور حکمفرماست

او با بیان اینکه نسبت به مسایل اقتصادی، اجتماعی و امنیتی بسیار امیدوارتر از روز اول فروردین هستم که با مردم صحبت کردم، تاکید کرد: دولت با همه توان در کنار قوای مسلح آرامش و ثبات بی نظیری را در سال های گذشته ایجاد کرده که این ثبات ادامه خواهد یافت و ایران همواره چه در محدوده داخلی و چه برای دیگر کشورها منبع ثبات بوده است. در زمینه اقتصادی گرچه آمار اولیه سه ماهه نخست سال نیست اما همه آمارها نشان از رشد اقتصادی است.

رشد مصرف برق صنعتی افزایش یافته است

رییس شورای عالی اقتصاد افزود: امیدوارم به هدف رشد ۵ درصدی دست پیدا کنیم و علامت ها هم به ما همین را می گوید. در طول ۴ ماه گذشته رشد مصرف برق صنعتی بیش از ۴ ماه سال گذشته است. برق مصرفی صنعتی برای ما یک علامت است. در این سه ماه ۴.۲ رشد مصرف برق صنعتی وجود داشته است.

روحانی تصریح کرد: آمار بیمه شدگان به ما نشان می دهد که مسیر ما درست بوده است. این آمار نشان میدهد ۴۶۱ هزار نفر تعداد بیمه شدگان بیش از سال گذشته است. در صادرات غیرنفتی حرکت بسیار خوبی را شاهدیم.

صادرات از واردات پیشی گرفته است

رییس جمهور در ادامه با نمایش یک نمودار در مورد آمار صادرات کشور در ۴ ماهه نخست سال ۱۳۸۸ تا کنون، متذکر شد: در سال ۸۹ صادرات ما ۸ میلیارد و واردات ۱۹ میلیارد بوده است. در سال ۹۱ صادرات ۱۰.۱ میلیارد و واردات ۱۷ میلیارد بوده است. در سال  ۹۳، رقم ۱۱.۳ میلیارد مربوط به صادرات ما و ۱۷.۳ میلیارد واردات بوده؛ در سال ۹۴ نیز ۱۱ میلیارد صادرات و ۱۳ میلیارد واردات بوده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا