اخبار
کد خبر : 2853 ۱۳۹۵/۰۵/۱۲   

ساخت و ساز در اراضی کشاورزی خلاف قانون است

قلع و قمع بناهای ساخته شده در اراضی کشاورزی با صدور احکام قضایی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کشاورزان نباید بدون هماهنگی و اخذ مجوز در اراضی کشاورزی و باغی اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز کنند زیرا این اقدام آن‌ها نه تنها خلاف قانون است، بلکه منجر به خسارات جبران ناپذیری می شود.

به گزارش نای قلم، اسمعیل کریم زاده امروز در گردهمایی مسئولان امور اراضی شهرستانها و ادارات تابعه استان اظهار کرد: هرگونه احداث بنا و یا دیوارکشی بدون مجوز تخلف و پس از پیگیری‌های لازم با صدور احکام قضایی منجر به قلع و قمع بنای ساخته شده خواهد شد.

وی بر ضرورت برخورد جدی با متخلفان ساخت و سازهای غیر مجازدر اراضی کشاورزی استان تاکید و اظهار کرد: تخریب و تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ساخت و سازهای بی‌رویه، تصرفات غیرقانونی و زمین‌خواری موضوعاتی هستند که تامین امنیت غذایی مردم، سلامت جامعه و منابع پایه کشور را با تهدیدهای جدی مواجه کرده است که در این راستا باید با متخلفان برخورد قانونی انجام گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان این که هرگونه تغییر کاربری و یا احداث بنا در اراضی زراعی و باغی طبق مصوبه ۱۳۷۴ مجلس شورای اسلامی بدون مجوز ممنوع است ، اظهار کرد: سامانه 131 با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی راه اندازی شده و آماده دریافت هر گونه خبرها و اطلاعات مردمی در این خصوص است .

کریم زاده بر لزوم افزایش سطح اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در خصوص راه اندازی این سامانه و اهداف آن تاکید و اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت های قانونی برای بهره برداری اصولی از اراضی استان وجود دارد و این سازمان آماده همکاری با متقاضیانی است که از دستگاه های ذیربط برای فعالیت های قانونی خود مجوز دریافت کرده اند.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت پیشگیری از تغییر کاربری و زمین خواری بر لزوم اراده جدی و اهتمام ویژه کلیه دستگاه ها و نهاد های مرتبط و شناسایی و سند دار کردن منابع طبیعی و اراضی ملی تاکید کرد و افزود: در این راستا ، کمیته های پیشگیری - پیگیری و برخورد با متخلفین جمع آوری آراء صادره محاکمه قضایی و کمیته های شهرستانی تشکیل می شود تا با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد و از هر گونه مسامحه و بی اعتنایی به این موارد توسط عوامل اجرایی باید پرهیز شود.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی زیر حوزه دریاچه ارومیه، بر ضرورت تسریع و اهتمام بیشتر در جهت اجرای این طرح در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه و تعیین تکلیف اراضی کشاورزی و جمع آوری اطلاعات دقیق در این راستا توسط عوامل اجرایی در استان تاکید کرد.

کریم زاده خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی توسعه باغات در اراضی شیب دار است که در نظر داریم در سال 95 در سطح هزار هکتار ازاراضی دیم مستعد استان از جمله شهرستان های مهاباد و سردشت این طرح را اجرا کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر امرار و معاش یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت آذربایجان غربی به بخش کشاورزی وابسته است و در حدود 35 درصد از مردم استان در این بخش مشغول فعالیت هستند که این موضوع اهتمام ویژه مسئولان به این بخش به عنوان مهمترین بخش اقتصادی استان را می طلبد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا