اخبار
کد خبر : 2847 ۱۳۹۵/۰۵/۱۱   

کشف 188 فقره جرم توسط پلیس فتا در آذربایجان غربی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی آذربایجان غربی از کشف تعداد 188 فقره جرم توسط پلیس فتا در چهار ماهه امسال خبر داد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ حسن کوره بلاغی امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: میزان کشفیات در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 255 درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه امسال 192 نفر در حوزه جرائم فضای مجازی در این استان دستگیر شده اند، افزود: دستگیر شدگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 102 درصد افزایش یافته است.
به گفته کوره بلاغی 88 درصد دستگیر شدگان مرد و 12 درصد آنها زن بوده اند که میانگین سنی دستگیر شدگان نیز 18 الی 25 سال با 43 درصد و 26 سال به بالا با 51 درصد است.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی آذربایجان غربی اضافه کرد: عمده جرائمی که در این استان رخ داده، جرائم مالی از قبیل کلاهبرداری اینترنتی و برداشت های غیرمجاز اینترنتی بوده است.
وی اضافه کرد: متاسفانه با حضور شبکه های اجتماعی و کاربران در شبکه های اجتماعی دومین جرم مربوط به هتک حیثیت و مزاحمت اینترنتی و نشر اکاذب است که با جرائم اول برابری می کند.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی آذربایجان غربی اظهار کرد: وقوع جرائم نسبت به مشابه سال گذشته 85 درصد افزایش یافته که میانگین کشوری آن 50 درصد است.

وی سپس آگاه‌سازی و آموزش روش استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی را بهترین و مطمئن‌ترین راه برای پیشگیری از وقوع و گسترش جرائم عنوان و اضافه کرد: امسال در این زمینه تعداد 210 مورد آگاه‌سازی، 11 مورد نمایشگاه، و 50 مورد کلاس آموزشی برای افزایش سطح آگاهی و آموزش استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی  در آذربایجان‌غربی برگزار شده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: بانوان جزء افرادی هستند که از طریق انتشار مطالب غیر مرتبط، نفوذ در سیستم‌های، پخش و انتشار عکس‌های خصوصی در شبکه‌های اجتماعی مختلف بیشترین آسیب‌ها را متحمل می‌شوند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا