اخبار
کد خبر : 2844 ۱۳۹۵/۰۵/۱۱   

دستفروشان اروميه در بازارهاي روز هفتگی ساماندهي مي شوند

معاون خدمات شهري شهرداري اروميه از ساماندهی دستفروشان و جلوگیری از استقرار آنها در معابر عمومی و پر تردد شهر و نیز تامین رفاه شهروندان با استقرار دستفروشان در بازارهاي روز هفتگی خبر داد.

به گزارش نای قلم، مهرداد سلامتي در گفت و گویی اظهار كرد:  طرح بازار روز هفتگی درشش نقطه شهر ارومیه؛ شامل خیابان علامه مجلسی،  بلوار شهید کمال قاسمی باند کندرو، خیابان شهید حضرت‌پور، خیابان ولایت، خیابان آرامگاه و بلوار ساوالان  در حال اجرا است.

وي با بیان اینكه مقابله با فعالیت گسترده دستفروشان در معابر عمومی شهر یكی از اولویت‌های اصلی شهرداری است، گفت: با راه‌اندازی بازارهای روز هفتگی از وقوع چنین پدیده‌هایی در شهر جلو‌گیری می‌شود.

سلامتي با بيان اينكه شهرداری ارومیه در جهت اجرای قانون و صیانت از حقوق شهروندان، ساماندهي معابر سطح شهر را از هفته گذشته آغاز كرد،  تاکید کرد:  طرح ساماندهي معابر شهري اروميه با هدف زيبا سازي منظرشهري  و با درخواست كسبه بازار و شهروندان  از هسته مركزي شهر به وي‍ژه خيابان عطايي  آغاز شد .

وي با اشاره به تبصره یک، بند دو ماده 55 قانون شهرداریهای کشور ، گفت:  در این بند آمده است: سد معبر عمومی برای کسب یا سکنی یا هر عنوان دیگر ممنوع است و شهرداری‌ها موظفند از آن جلوگیری کنند.

معاون خدمات شهري شهرداري اروميه در ادامه با اعلام اینکه این طرح همزمان در اکثر نقاط شهری با اولویت بندی در مرحله اجراست، اعلام کرد: اجرای  طرح ساماندهی معابر شهری به جهت رعایت حقوق شهروندی ادامه خواهد داشت.

وي با  بيان اينكه در طرح ساماندهي معابر شهري اروميه  در حدود 200 نيرو خدمات شهري شهرداري اروميه و مامورين راهنمايي و رانندگي فعاليت داشتند ، اعلام کرد: گشت هاي سازمان پيشگيري و رفع تخلفات شهرداري اروميه  همچنان در حال گشت زني در منطقه هستند .

به گفته سلامتي سد معبر دستفروشان علاوه بر مشكل‌ تردد، سبب زشت شدن نمای شهری و بروز مشكلات فرهنگی، اجتماعی و روانی در طولانی مدت می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا