اخبار
کد خبر : 2837 ۱۳۹۵/۰۵/۱۰   

وام های قرض الحسنه نیاز امروز ذرت کاران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه وام های کم بهره برای افزایش تولید دراختیار ذرت کاران قرار بگیرد، گفت: کاهش نرخ نهاده های دامی، مرغ را با نرخ مناسب روانه بازار می کند.

سید تقی کبیری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره روند تولید ذرت در کشور، گفت: تولید ذرت در  این حوزه انتخابیه عملا سودی برای کشاورز ندارد، زیرا این محصول بر روی دست کشاورز باقی می ماند و این در حالی است که خرید تضمینی ذرت باید در دستور  کار قرار گیرد تا ما شاهد بهبود وضعیت تولید ذرت در کشور باشیم، زیرا  با تولید این محصول می توان وضعیت نهادهای مرغی را نیز در مرغداری ها سر و سامانی داد.

 نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  نهاده های مرغی زمانی که ارزان به دست مرغدار برسد بدیهی است که هزینه تولید مرغ کاهش می یابد، تصریح کرد: خرید تضمینی مشوق کارآمدی برای افزایش تولید  ذرت در کشور است که  باید این مهم عملیاتی شود و این درحالی است که تسهیلات کم  بهره  باید در اختیار ذرت کاران قرار بگیرد تا کشاورزان با افزایش تولید به نوعی در کاهش هزینه ها مرغدار را نیز یاری دهند.

  وی با بیان اینکه دولت باید محصول ذرت را خرید تضمینی کند تا کشاورز تشویق شود، این محصول را به زیر کشت ببرد، افزود: با افزایش تولیدات بهینه ذرت می توانیم این محصول مهم را به نحو مطلوب به سمت مرغداری ها سوق دهیم.

نماینده مردم خوی در مجلس بیان اینکه خوی و چایپاره ظرفیت تولید بالایی در تولید دانه های ذرت، تخمه آفتابگردان و کدو دارد، گفت: میدان تخمه در این حوزه انتخابیه  بزرگترین میدان آجیل خاورمیانه به شمار می آید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، یادآور شد: متاسفانه تخمه از کانادا و چین وارد می شود، بنابراین دراین راستا کشاورز از کشت محصول ناامید می شود و از همین رو بنگاههای  تولیدی که با تولید تخمه در ارتباط هستند نیز متضرر می شوند.

پایان پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا