اخبار
کد خبر : 2828 ۱۳۹۵/۰۵/۰۸   

توهین به زبان ها و قومیت های مختلف جاهلیت است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: توهین از سوی کسانی که به زبان ها و قومیت های مختلف می شود، جاهلیت است و در اسلام تنها ایمان و تقوا فضیلت محسوب می شود.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار کرد: تنوع اقوام و ادیان گوشه‌ای از آیات الهی است و همگان باید به این گوناگونی‌ها احترام بگذاریم و قومی را ضایع نکنیم.

وی افزود: عده‌ای نیز هستند که از این کشمکش‌ها سوء استفاده می‌کنند و بر ما وظیفه است از چنین اختلافاتی، اختلافات بزرگ نسازیم و هیچ یک از افراد به سبب زبان و نژاد بر دیگری برتری ندارند و آن کسی برتری دارد که ایمان قوی داشته باشد.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: نباید در حق برخی مسئولان که از حقوق خود نیز می گذرند و با تمام وجود در راه نظام اسلامی خدمت می کنند، اجحاف شود و کاهش اشرافی گری و اصراف گرایی باید در اولویت باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: اشرافی‌گری و تجملات اضافه در طول زمان و به آرامی، ایمان آدمی را فرسایش می‌دهد و دین مبین اسلام همگان را به ساده‌زیستی و زندگی به دور از تجملات دعوت کرده است.

وی افزود: اشرافی گری، تجمل گرایی و اسراف در جامعه اسلامی پسندیده و شایسته مسئولان و مدیران نیست و پرهیز از آن در راس وظایف مسئولان و مدیران بوده و نباید فراموش شود.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به ضرورت و تاکید ساده زیستی در اسلام اظهار کرد: حاکمان جامعه اسلامی و وزرا و مسئولان بر اساس فرمایش امیرالمومنین(ع) باید خود را هم سطح افراد جامعه نگه دارند تا فقر موجب آشفتگی و پریشانی بیشتر فقرا و افراد کم درآمد جامعه نشود.

وی بیان کرد: افرادی که فیش‌های حقوقی نجومی دارند، باید شناسایی شوند و اقدامات لازم صورت گیرد گرچه همه مسئولان اینگونه نیستند. در این میان افرادی هستند که بیش از 3 دهه مقام مدیریتی داشته و در سالیان خدمت یک ریال دریافتی حرام نداشته‌اند و فقط در مسیر خدمت به مردم گام برداشته‌اند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: استقبال و یا همراهی با یک مسئول با خودروهای لوکس جزو راه و روش اسلامی نبوده و شایسته نیست و باید در حد افراد ضعیف جامعه حرکت شود.

حجت الاسلام قریشی اضافه کرد: وجود خداترسی در تمام شئون زندگی مسئولان رده بالا و مدیران ضروری و واجب است.

وی بیان کرد: اگر هر مسئولی نمی تواند این گونه باشد، باید مسئولیت را رها کند.

وی افزود: راز ماندگاری ائمه(ع) به رغم مظلومیت آنها، خداترسی و دوری از تجملات و ساده زیستی شان بوده است.

وی اظهار کرد: نباید در حق برخی مسئولان که از حقوق خود نیز می گذرند و با تمام وجود در راه نظام اسلامی خدمت می کنند، اجحاف شود و

امام جمعه ارومیه تقوا را تنها ملاک برتری در میان انسان ها عنوان کرد و گفت: هدف خدای متعال از آفرینش زبان ها و قومیت های مختلف قرار دادن نشانه ای الهی برای تمییز و تفکیک آنها بوده است.

وی درباره شهادت امام جعفر صادق(ع) نیز گفت: ایشان حق بزرگی برگردن شیعیان دارند و حضور همه مردم استان در مراسم عزاداری آن امام همام ضروری است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به تشییع پیکر چهار شهید دوران دفاع مقدس در ارومیه نیز اظهار کرد: همه مدیون خون شهدا هستیم و بسیاری از بلاها و مصیبتها را خداوند به برکت خون شهدا از میهن اسلامی دور می کند.

وی بیان کرد: تمام نعمتها، آسایش و امنیت و آرامش میهن اسلامی در سایه جانفشانی شهدا حاصل شده است.

امام جمعه ارومیه افزود: حضور شهدا در شهر ارومیه معنویت را در این منطقه افزایش داده و بار دیگر شهادت و ایثارگری آنها را برای مردم یادآوری می کند.

نماز جمعه این هفته ارومیه نیز به مانند هفته های قبل در مصلی امام خمینی(ره) و با حضور مردم ارومیه و همراهی مسئولان برگزار شد.

پیکر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس نیز که برای وداع مردم با آنها در مصلی استقرار یافته بود، فضای روحانی و معنوی به مصلی بخشیده بود.

در این آیین معنوی خانواده شهدا و شهروندان ارومیه ای بعد از برگزاری نماز با مداحی و نوحه خوانی و نثار فاتحه و شاخه گل با چهار تن از شهدای دوران دفاع مقدس وداع کردند.

پیکر این شهدا فردا همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع) در ارومیه و تکاب تشییع می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا