اخبار
کد خبر : 282 ۱۳۹۴/۰۵/۰۴   

اقلیت های مذهبی در ایران از آزادی کامل برخوردارند

مديركل سياسي وزارت كشور گفت: امروزه تمام اقلیتهای مذهبی در ایران اسلامی از آزادی کامل برخوردار هستند.

به گزارش نای قلم، محمدامین رضازاده ظهر امروز در نشست اعضای شورای خلیفه گری ارامنه تهران و آذربایجان که در محل قره کلیسای شهرستانی چالدران بر گزار شد، اظهار کرد: اقلیتهای مذهبی می توانند به راحتی تمام مراسمات دینی و مذهبی خود را انجام دهند که این کار نشانگر توجه دولت به حقوق اقلیت های مذهبی است.

وی افزود: جمهوری اسلامی به حقوق اقلیتهای مذهبی در کشور اهمیت زیادی قائل است.

رضازاده با بیان اینکه در حال حاضر تمام ملت ایران اسلامی اعم از مسلمان، مسیحی، آشوری و زرتشتی به صورت مسالمت آمیز کنار هم زندگی می کنند، افزود: زندگی مسالمت آمیز همواره دشمنان را از دست یابی به منافع خود محروم می سازد.

وی به نقش برادران ارامنه در طول 8 سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: براداران مسیحی و ارامنه در جهت دفاع از وطن همگام با سایر برادران مسلمان جنگیدند و چه بسیار شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمودند .

فرماندار شهرستان چالدران نیز در این مراسم به خدمات ارائه شده در شصت و یکمین مراسم مذهبی قره کلیسا اشاره کرد و گفت: امسال در جهت هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم نزدیک به 100 نفر از نیروهای خدمات رسان عهده دار انجام امورات خدمات بهداشتی، درمانی، امداد و نجات، امنیتی و رفاهی شده بودند.

حسین زاده با بیان اینکه بنای تاریخی قره کلیسا یک اثر تاریخی می باشد، افزود: اعضای شورای خلیفه گری باید از ظرفیت خود جهت معرفی این بنای تاریخی استفاده نماید .

خلیفه ارامنه آذربایجان در تهران نیز در این نشست با تقدیر و تشکر از مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران در خصوص برگزاری هر چه بهتر مراسم مذهبی قره کلیسا و حفظ و مرمت کلیساهای موجود در کشور، افزود: این کار نشان از توجه مسئولان جمهوري اسلامي به حقوق اقلیت های مذهبی است.

وي اضافه كرد: هر سال ما شاهد برگزاري باشكوه این مراسم در چالدران هستیم .

اسقف سبو سرکیسیان با تبریک پیروزی تیم مذاکره هسته ای در جمع بندی مذاکرات گفت: این پیروزی نشان از اقتدار و عظمت ایران اسلامی در سطح مجامع بین المللی است و ایران اسلامی توانست با این پیروزی به حق و حقوق واقعی خود دست یابد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا