اخبار
کد خبر : 2811 ۱۳۹۵/۰۵/۰۵   

نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هر شهر است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هر شهر است و خطبه های نماز جمعه نقش مهمی در مصونیت بخشی جامعه دارد.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در نشست فصلی ائمه جمعه استان که  با حضور حجت الاسلام والمسلمین تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به رهنمودهای رهبری مبنی بر اینکه «نماز جمعه قرارگاه فرهنگی است» باید در راستای تحقق این مهم تلاش کنیم.

وی افزود: نماز جمعه جایگاه بالایی دارد و نه تنها یک عبادت، بلکه مظهر وحدت مسلمین و شکوه و عظمت اسلام است.

وی افزود: معرفی نهاد ائمه جمعه با عنوان قرارگاه فرهنگی عملی قابل تامل و قابل دقت است که رهنمودهای آن از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شده است و باید در این نهاد پیاده سازی شود.

امام جمعه با اشاره به اهمیت شرکت در نماز جمعه، اظهار داشت: نماز جمعه، نماز عبادی سیاسی است که براساس فتوای فقها سفر کردن به هنگام آن حرام است و حتی زندانیان نیز باید تحت مراقبت در نماز جمعه شرکت کنند.

قریشی اضافه کرد: پنجم مرداد، سالگرد برگزاری نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران است که با تدبیر اندیشمندانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اقامه نماز جمعه در شهرهای مختلف روز به روز گسترش پیدا می کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا