اخبار
کد خبر : 281 ۱۳۹۴/۰۵/۰۴   

برگزاری دوره‌های آموزشی خبرنگاری در آذربایجان غربی

خبرنگاری حرفه ای است که نیازمند آموزش مستمر، به روز رسانی و همگامی با تحولات اطلاعاتی در این حوزه است اما رسانه های استان تاکنون نگاه جدی و حرفه ای به امر آموزش به عنوان مهمترین نیاز خود نداشته اند.

به گزارش نای قلم، براساس گفته کارشناسان این حوزه در بررسی رسانه های این استان آنچه که بیش از هر چیزی به چشم می خورد، سطح پایین شاخص های کیفی در تمام زمینه های حرفه ای و فنی است، همین دلیل نیاز به آموزش های تخصصی برای دست اندرکاران رسانه های جمعی استان را به شدت افزایش داده است.

در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در اقدامی قابل توجه با حضور اساتید برجسته و به نام حوزه ارتباطات و رسانه مبادرت به برگزاری کلاس های آموزشی در دو مقطع مقدماتی و تکمیلی برای خبرنگاری استان کرده که هم اکنون مرحله تکمیلی خود را سپری می کند.

مسئول امور مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت توجه به تربیت نیروی حرفه‌ای در رسانه‌های استان، گفت: دوره‌های آموزشی خبرنگاری در آذربایجان غربی در حال برگزاری است.

 امید سیاح با اشاره به اهمیت پرورش نیروی رسانه‌ای حرفه‌ای اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در راستای اعتلای سطح کیفی رسانه‌های استان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی کرده است.

وی با تأکید بر اهمیت «آموزش» در زمینه خبرنگاری و آشنایی با اصول علمی خبرنویسی، گفت: این دوره آموزشی از 31 تیرماه تا ششم شهریورماه سال جاری طی شش هفته با حضور 22 خبرنگار استان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در این دوره‌ها، مباحثی در قالب مبانی عکاسی، صفحه آرایی، عکاسی خبری، کارگاه عملی روزنامه نگاری و چاپ و نشر آموزش داده می‌شود.

سیاح ادامه داد: به شرکت کنندگان این دوره پس از موفقیت در آزمون گواهینامه تکمیلی آموزش خبرنگاری اعطا می شود.

مسئول امور مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی همچنین گفت: خبرنگارانی که در دوره مقدماتی شرکت نکرده اند نیز می توانند در این دوره ها شرکت کنند اما این افراد نمی توانند در آزمون ها شرکت کنند.

به گفته سیاح یکی از مولفه های توسعه رسانه ای، ارتقای سطح حرفه ای خبرنگاران، بالا بردن دانش و آگاهی های آنها در سایه آموزش های تخصصی و پیشرفته است که برگزاری دوره های تخصصی خبرنگاری در احیای فضای رسانه ای و جلوگیری از روزمرگی و خمودگی موثر است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا