اخبار
کد خبر : 2809 ۱۳۹۵/۰۵/۰۵   

تقویت وفاق اجتماعی از رسالت های ائمه جمعه است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: تقویت وفاق اجتماعی از رسالت های ائمه جمعه است و باید تلاش کنیم در جامعه به وفاق اجتماعی برسیم که این مهم نیز در سایه تفاهم اجتماعی تحقق پیدا می کند.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام سید رضا تقوی امروز در نشست خبری با تاکید به اینکه آئین سیاسی عبادی نماز جمعه، محور وحدت جامعه اسلامی است، اظهار کرد: ایجاد وحدت یکی از رسالت های نماز جمعه در میان اقشار مختلف جامعه با سلایق مختلف است چرا که وحدت یک مسأله کلیدی است، در سایه‌ی وحدت است که اقوام و ملت‌ها به پیروزی می‌رسند.

وی افزود: ائمه جمعه باید با سلوک نبوی با اهل سنت برخورد کنند و با آنها سلوک زیبایی داشته باشند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه اهل تسنن برادران ما هستند، در این جامعه زندگی می کنند، از حقوق شهروندی برخوردارند و به مملکت خدمت می کنند، تصریح کرد: ائمه جمعه اهل تشیع و تسنن در مناطقی که از ترکیب جمعیتی مختلفی برخوردار هستند، وحدت خوبی دارند و در راستای رفع مشکلات و مسایل مختلف منطقه همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر در مناطق اهل تسنن مشکلی وجود ندارد، اضافه کرد: برخی از ائمه جمعه با روحانیون اهل سنت جلسات مشترکی در سراسر کشور برگزار، در کارهای عمرانی و پیشرفت کشور به یکدیگر کمک و کارها را دنبال می کنند.

امام جمعه ارومیه موفق عمل کرده است
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور عملکرد نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: نمره قابل قبولی می توان به عملکرد حجت الاسلام والمسلمین قریشی در مدت سه سال گذشته داد.

تقوی تصریح کرد: حجت الاسلام قریشی به عنوان یک فرد دانشگاهی و حوزوی توانسته در ارتباط با علماء و مردم خوب عمل و استان را با سلیقه ها، جهت گیری ها و فرهنگ های مختلف به خوبی مدیریت کنند.

تقوی با بیان این‌که تمام برکات ما به سبب وحدت است، گفت: نماز جمعه نماز حاکمیتی و تمرین وحدت است، این وحدت را از محل نماز جمعه باید به جامعه بکشانیم، ما نیز از وحدت به پیروزی رسیدیم.

نماز جمعه نماد حضور همیشگی ملت در صحنه است

وی با بیان اینکه نماز جمعه نماد حضور همیشگی ملت در صحنه است و این حضور به دشمنان اجازه نفوذ نمی دهد، خاطرنشان کرد: امروز دشمن وحدت را مورد حمله و هدف قرار داده‌ است، تا به اسلام ناب و انقلابی که امروز پرچم آن به دست رهبر معظم انقلاب است، اسلامی که موج‌آفرینی می‌کند، مرزها و مغزها را فتح می‌کند لطمه وارد کنند.

به گفته رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، وحدت در حقیقت منشا، عزت، عظمت، قدرت و پیروزی هر جامعه‌ای است و نماز جمعه بستری برای تمرین این وحدت و آگاه‌سازی و روشنگری در رابطه با نداهایی تفرقه‌انگیز دشمنان است.

وی نقش نماز جمعه در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نیز مهم دانست و گفت: با برپایی نماز جمعه و حضور آحاد مختلف مردم اجازه نفوذ به دشمنان داده نمی شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه سخنان خود به روز بودن خطبه های نماز جمعه تاکید و تصریح کرد: در این راستا شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اقدام به برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت، مجله فرهنگ جمعه و همچنین ارسال بسته های هفتگی تحلیل اخبار روز دنیا درصدد آگاهی دهی به ائمه جمعه می کند.

وی با بیان اینکه به روزرسانی خطبه ها منطبق با نیازهای روز جامعه است، اظهار کرد: در عین حال که ائمه جمعه در طرح موضوع خطبه ها مختارند اما مطالب و بیان خطبه ها در ضمن سادگی باید روان، محکم و مستدل باشد.

به گفته تقوی خطبه های نماز جمعه هر شهر بر اساس  نظرسنجی های انجام شده از نمازگزاران و متدینین شهر ارزیابی شده و مشخص می شود که تا چه اندازه توانسته است رضایت عموم را جلب کند.

وی خاطرنشان کرد: فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه در بیش از 850 شهر کشور برگزار می شود که مجموعه کارکنان این نهاد بیش از 40هزار نفر است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا