Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2806 ۱۳۹۵/۰۵/۰۴   

جلوگیری از دپوی سیب صنعتی کنار جاده ای در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برای ساماندهی وضعیت سیب درختی صنعتی کنار جاده ها امسال از دپو و جمع آوری سیب در کنار جاده ها با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط، توسط نیروی انتظامی جلوگیری می شود تا محصول به صورت مستقیم و بهداشتی از باغ به سوی کارخانجات صنایع تبدیلی حمل شود.

به گزارش نای قلم، عبداله فتح اله زاده در سومین جلسه کمیته سیب استان که با حضور اعضای این کمیته در سالن جلسات ساختمان شماره دو جهاد کشاورزی استان ترتیب یافت، افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه سالانه 30 تا 35 درصد محصول سیب تولیدی استان در کارخانجات صنایع تبدیلی و کنسانتره مصرف می شود باید ساماندهی وضعیت سیبهای صنعتی را در اولویت کاری خود قرار دهیم تا محصول به صورت بهداشتی بعد از بسته بندی صنایع تبدیلی به دست مصرف کننده برسد .

فتح اله زاده تصریح کرد: بر اساس مصوبات جلسات قبلی کمیته سیب در صورت تقاضای بیش از ظرفیت کارخانه ها و عدم تحویل محصول از سوی آنها سیب به صورت امانی در سردخانه ها ذخیره سازی خواهد شد .

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه عمر باغات سیب درختی در استان بالای 25 سال است ، در راستای افزایش بهره وری و راندمان تولید باید با استفاده از ارقام جدید تجاری و جایگزینی آن با ارقام پرمحصول به دست آمده از نتایج تحقیقاتی وضعیت باغات سیب استان ساماندهی شود تا از این طریق علاوه بر کاهش هزینه تولید ، درآمد کشاورزان نیز افزایش یابد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه یک سوم سیب تولیدی استان جذب صنایع تبدیلی می شود، بر ضرورت ساماندهی مراکز خرید و فروش سیب صنعتی کنار جاده ای در آذربایجان غربی تاکید کرد و افزود : امسال پیش بینی می شود بیش از 250 هزار تن سیب صنعتی در استان جذب صنایع تبدیلی شود .

امانی تصریح کرد: تشکلها به عنوان عامل حمایت کننده برای توسعه فعالیتهای بخش کشاورزی هستند و در این راستا برای تنظیم بازار سیب و ساماندهی مراکز خرید و فروش سیب صنعتی و تسهیل صادرات محصولات نیازمند مشارکت فعال تشکلهای بخش کشاورزی و مشارکت سایر دستگاههای اجرایی ذیربط هستیم.

در ادامه هریک از اعضای حاضر در جلسه پیشنهادات و راهکارهای عملی خود را جهت بهبود و اصلاح وضعیت موجودی سیب تولیدی باغداران استان ارائه نمودند و مقرر شد مصوبات جلسه از طریق صدا و سیما و مدیریت ترویج سازمان با نصب بنرهای ترویجی به باغداران اطلاع رسانی شود .

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا