اخبار
کد خبر : 2790 ۱۳۹۵/۰۵/۰۲   

لزوم کوچک سازی دولت برای پیشرفت برنامه ها

استانداری آذربایجان غربی 188 نفر مازاد نیرو دارد

بودجه یکی از مهم‌ترین اسناد بالادستی محسوب می‌شود که بررسی جزئیات ارقام آن می‌تواند چشم‌اندازی از وضعیت مالی استان را در سال جاری نشان دهد.

به گزارش نای قلم، دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان امروز به ریاست استاندار آذربایجان غربی به منظور توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و توزیع اعتبارات هزینه ای استان بر اساس قانون تنظیم برگزار شد.

استاندار آذربایجان غربی طی سخنانی ضمن اینکه بر ضرورت لحاظ کردن الزامات بودجه و اولویت های اساسی استان در توزیع اعتبارات اشاره کرد بر لزوم کوچک سازی دولت برای پیشرفت برنامه ها تاکید کرد.

قربانعلی سعادت اظهار کرد که بزرگ بودن دولت مانع پیشرفت برنامه های اقتصاد مقاومتی است و ارکان و بخش های اقتصادی با توجه و استفاده از توان بخش خصوصی و کوچک شدن دولت محقق می شود.

وی افزود: با کوچک سازی دولت، پاسخگویی و کارایی آن افزایش یافته و دولت از تصدی گری امور رهایی می یابد و فضا برای فعالیت بخش خصوصی بیش از پیش فراهم می شود.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی یکی از کارهایی که به عنوان عمل صالح می تواند در تاریخ ایران ماندگار کند این است که دولت را موظف به کوچک سازی نماید.

وی ادامه داد: استانداری در شرایط حاضر 188 نفر مازاد نیرو دارد که در پرداخت حقوق آنها با مشکل مواجه هستیم.

سعادت از مدیران دستگاه های اجرایی خواست در صورت کمبود نیروی انسانی اعلام نیاز کنند تا نسبت به انتقال کارکنان از استانداری اقدام شود.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود به الزامات بودجه سال جاری اشاره و تاکید کرد که این الزامات باید رعایت شوند و در کنار آن یکسری اولویت ها را هم در خود استان داریم که انتظار داریم در توزیع اعتبارات، تامین هزینه های آنها که مربوط به تمام شهرستان هاست مورد لحاظ قرار گیرد.

وی با اشاره به پایین بودن برخی شاخص ها در استان خواستار توجه به این حوزه ها در توزیع اعتبارات شد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد در شرایط موجود به علت کمبود بودجه و منابع مالی با کمبود یک هزار و 500 تخت بیمارستانی در استان مواجه هستیم.

سعادت در رابطه با احداث پایگاه های سلامت در استان اظهار کرد: این پایگاه ها طی تفاهم نامه ای که با وزارت بهداشت منعقد شده در دو فاز در استان اجرا و به بهره برداری خواهد رسید که نتیجه آن ارتقای سلامت عمومی و کاهش مراجعات به بیمارستان هاست.

سعادت در خصوص توسعه ورزش همگانی در استان نیز گفت: توسعه ورزش های همگانی هم مورد تاکید مسئولان کشوری و هم استانی است و این امر که در حال حاضر در استان اجرا می شود در شادابی و نشاط و سلامت جامعه تاثیرات مثبت دارد؛ فلذا لازم است برای گسترش و فراگیر کردن آن در استان تلاش نماییم.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان در ارتباط با سرمایه گذاری در روستاها نیز ابراز داشت: ارائه تسهیلات برای توسعه و اشتغالزایی روستاییان، در تثبیت جمعیت در روستاها و رونق تولید نقش بسزایی دارد و این موضوع طی تفاهم نامه منعقده با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در استان پیگیری می شود.

وی در رابطه با توسعه گلخانه ها در استان هم افزود: توسعه کشت های گلخانه ای که در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است می تواند بستر اشتغالزایی جوانان را فراهم کند و در همین راستا تاکنون 550 هکتار زمین توسط جهاد کشاورزی استان برای اجرای کشت های گلخانه ای مطالعه شده که 300 هکتار آن قطعه بندی و برخی نیز واگذار شده اند.

استاندار آذربایجان غربی در رابطه با موضوع احداث موزه و ساخت فیلم مربوط به بمباران شیمیایی سردشت نیز گفت: اینکه جنایت قدرتهای استکباری و بمباران شیمیایی سردشت به جهانیان اعلام شود، یک خواست و مطالبه ملی و همچنین مطالبه مردم سردشت است فلذا درصدد هستیم از طریق موزه و ساخت فیلم، این جنایت بشری را در دنیا مطرح سازیم.

سعادت افزود: فیلم مربوط به بمباران شیمیایی سردشت، توسط یک کارگردان ایرانی ساخته خواهد شد که در بخشی از این فیلم، بمباران هیروشیما که قربانیان آن هم سرنوشت با قربانیان بمباران سردشت بوده اند نیز مطرح می شود.

پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 94 در روزهای آتی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در این جلسه گفت: شورای توسعه و برنامه ریزی استان موظف است اعتبارات تملک دارایی را به تفکیک شهرستان ها و اعتبارات هزینه ای را به تفکیک دستگاه های اجرایی بررسی و تصویب کند.

ناصر حضرتی پر گریزی به وضعیت اعتبارات سال گذشته زد و گفت: سال گذشته به واسطه ویژگی های خاصی که بر منابع اعتباری حاکم بود بیش از 430 میلیارد تومان کسری نقدینگی اعتبارات عمرانی داریم.

وی اضافه کرد: بر همین اساس اتمام پروژه های نیمه تمام بالای 80 درصد، اتمام تعهداتی که از سال گذشته شروع کرده بودیم و نیز رسیدن به میانگین شاخص های توسعه استان در شهرستان ها از جمله مهم ترین شاخصی بود که در توزیع اعتبارات لحاظ کردیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی از پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 94 در روزهای آتی خبر داد و گفت: 227 میلیارد تومان از بابت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 94 در استان بدهکاریم که با تمهیدات انجام شده، این رقم پرداخت می شود.

حضرتی پر افزود: 850 نفر از نیروهای جدیدالاستخدام که در سال های گذشته بلاتکلیف بودند، تعیین تکلیف و در دستگاه ها مشغول به کار شدند.

وی در این جلسه گزارش آخرین وضعیت اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای استان تا پایان سال 94 را ارائه کرد.

حضرتی پر اظهار کرد: در توزیع اعتبارات برای شهرستان های استان، شاخص هایی مانند تعهدات سال گذشته، اتمام پروژه های نیمه تمام و رساندن شاخص های توسعه شهرستان ها به میانگین استان لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 261 پروژه در مناطق مختلف استان تکمیل شده است، تصریح کرد: اعتبارات مصوب مربوط به حقوق و مزایا 132 میلیارد تومان بود که امسال با 19 درصد رشد دارد.

در این جلسه همچنین فرمانداران و مدیران استانی، سوالات و دیدگاه های خود را در ارتباط با بودجه استان در سال جاری مطرح کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا