اخبار
کد خبر : 2781 ۱۳۹۵/۰۵/۰۲   

رشد اقتصادی ملموس نیست

رئیس اتاق بازرگانی استان آذربایجان غربی گفت: در زمینه میزان رشد اقتصادی در کشور شفافیت وجود ندارد و اگر رشد اقتصادی وجود دارد چرا ملموس نیست.

به گزارش نای قلم، حسن انتظار در نخستین نشست مدیران استان‌های هم‌مرز با کشور عراق اظهار داشت: در زمینه میزان رشد اقتصادی در کشور شفافیت وجود ندارد، اگر ما رشد اقتصادی داریم چرا برای ما ملموس نیست و  آمارهای صحیحی ارائه داده نمی‌شود.

وی افزود: وزارت صنعت و تجارت باید توضیح دهد عملکردش در اقتصاد کشور چه بوده است و تا زمانی معابر قاچاق بسته نشود این مشکلات برجای خواهد ماند.

رئیس اتاق بازرگانی استان آذربایجان غربی گفت: وضعیت اقتصادی در ایران و همچنین عراق مطلوب نیست؛ ما به عنوان بازرگان در کشور عراق بانک نداریم و حتی جاده ترانزیتی هم نداریم که کالاها را به لب مرز برسانیم.

وی با انتقاد از بی‌حاصل بودن نشست‌ها تاکید کرد: مدام جلسه تشکیل می‌دهیم اما مشخص نیست نتیجه این جلسات به کجا می‌رسد.

انتظار به وضعیت اقتصادی در استان آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: در ارومیه چهار کارخانه سیمان داریم که بسیار بیش از حد نیاز است و مسئولان باید پاسخ دهند چرا بی‌حد و نصاب پروانه می‌دهند؛ دلیل این ضعف‌ها نبود شفافیت است.

وی از استانداران استان‌های هم‌مرز با عراق خواست مطالب نشست اهواز را پیگیری کنند و گفت: برای رشد تبادل اقتصادی ایران با عراق زحمات زیادی کشیدیم و هزینه‌های زیادی داده‌ایم ولی متاسفانه قوانین بین‌الملل و رویه‌‎های آن در مرزها اجرایی نمی‌شود.

این فعال بازرگانی با اشاره به نبود سازمان های لازم بیمه‌گر در عراق بیان کرد: فقدان شرکت‌های بیمه‌ای مانند بیمه حمل و نقل در کشور عراق یکی از مشکلات جدی بازرگانان و فعالان اقتصادی است.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت و فعال‌تر شدن دولت در این زمینه تاکید کرد: معابر قاچاق باید بسته شود؛ چرا که برخی کارخانه‌‌های لوازم خانگی با ۵ هزار کارگر تعطیل شده‌اند و به انبار تبدیل شده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه با بیان اینکه منتقد سیاست‌های سازمان توسعه تجارت و صنعت است گفت: آن کسی که کوله بار قاچاق می‌آورد سود نمی‌برد سود را کسانی دیگر می‌برند.

وی از برخی مسئولان که بخش خصوصی را متهم می‌کنند گلایه کرد و گفت: هفت هزار و ۵۰۰ واحد مشکل‌دار به بانک معرفی شده‌اند ولی براساس آمار اعلام شده که تعداد خیلی ناچیزی از این واحدها توانسته اند از تسهیلات استفاده کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا