اخبار
کد خبر : 278 ۱۳۹۴/۰۵/۰۳   

برنامه ریزی‌های كافی برای سفر بی‌خطر زائران داریم

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به برنامه ریزی ها دقیق و كافی برای انجام سفرهای زیارتی زائران ایرانی در سال جاری، عنوان كرد: اخلاق مداری رمز موفقیت ایران اسلامی در عرصه های بین المللی است.

به گزارش ناي قلم، به نقل از خبرگزاري ابنا رئیس سازمان حج و زیارت كشور، ظهر امروز در مراسم معارفه مدیر جدید حج و زیارت آذربایجان غربی كه با حضور مسئولان كشوری و استانی در محل سالن اجتماعات مدیریت حج و زیارت استان برگزار شد، اظهار كرد: متاسفانه در سال های گذشته شاهد برخی بی اخلاقی ها از سوی دولت و كارگزاران سعودی در خصوص احترام به زائران ایرانی بوده ایم.

«سعید اوحدی» افزود: برخلاف این امر شاهد اخلاق مداری و رفتار توام با اخلاق زائران كشورمان در برابر سعودی ها بوده ایم؛ این در حالی است كه مردم ایران اسلامی با رفتار اخلاق محور و توام با خصائص اخلاقی توانسته اند تمام دنیا را مبهوت خود كنند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح كرد: اینكه انجام عملیات حج عمره به دلیل بی احترامی به زائران ایرانی لغو شود امری طبیعی است اما با رفتار اصولی مقامات سعودی شاهد بازگشت این رویه به حالت طبیعی خواهیم بود.

رئیس سازمان حج و زیارت، در ادامه ابراز داشت: مسلمانان از هر نژاد و قومیتی در عملیات حج و زیارتگاه های مذهبی بدون توجه به اختلافات در صدد هستند تا اتحاد اسلامی را ارتقا دهند و این همان دلیل دشمنی وهابیت و غرب با اسلام و مسلمانان است.

وی، ادامه داد: در تلاش هستیم تا برنامه ریزی های دقیقی برای رونق حضور زائران در اماكن متبركه داشته باشیم و به این ترتیب مقابل هرگونه تعدی به زائران را بگیریم.

اوحدی، در پایان بیان داشت: زائران باید معارف اسلامی و مكارم قرآنی را به تمام دنیا معرفی كنند و برای تبلیغ این امور نیازمند آموزش های كافی هستند؛ آموزش برای زائران نیز از سوی سازمان حج و زیارت و بنابر ضرورت انجام می شود كه امیدواریم در این عرصه موفق باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین «سپهری» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت آذربایجان غربی، نيز با اشاره به اینكه فعالیت های این نهاد در راستای ترویج معارف اهل بیت(ع) است، گفت: خوشبختانه اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در سازمان حج و زیارت باعث شده تا مردم نسبت به فعالیت های این سازمان خوشبین شوند و همین دلیل اصلی روی آوردن مردم به حضور در اماكن زیارتی و برنامه های سازمان است.

وی افزود: برخی اتفاقات همانند وحشی گری های وهابیت در عربستان و همچنین اقدامات سعودی ها در مقابل زائران ایرانی و سایر كشورها در راستای كاهش جمعیت زائران بوده اما شاهد رشد چشمگیر ثبت نام كنندگان و علاقمندان برای حضور در عتبات عالیات و مكه مكرمه هستیم.

در ادامه مراسم، «جواد جهانگیرزاده» یكی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیر از زحمات كاركنان حج و زیارت، ابراز داشت: این سازمان مفتخر به ارائه خدمات به زائران اماكن مقدس و زیارتی بوده و به همین دلیل خدمت در آن نشانه ابراز ارادت به ساحت اهل بیت(ع) است.

«نادر قاضی پور» دیگر نماینده مردم ارومیه در مجلس نیز در سخنان كوتاهی به جایگاه زیارت در اسلام پرداخت و برای مدیر جدید حج و زیارت استان آرزوی توفیق كرد.

در بخش دیگر از این برنامه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، با بیان نكاتی از قرآن كریم و نهج البلاغه، پرداختن به سیره اهل بیت(ع) و همنشینی با معارف قرآنی را رمز موفقیت مسلمانان برشمرد.

وی، در ادامه خاطرنشان كرد: با توجه به ضرورت ترویج و توسعه فرهنگی اهل بیت(ع) در جامعه، باید روحانیون و مبلغین سازمان حج و زیارت تلاش زیادی برای ترویج این فرهنگ در میان مردم داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین «سید مهدی قرشی»، در بخشی از سخنان خود، با بیان این نكته كه نباید خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات و مكه مكرمه، برای كارگزاران و كاركنان سازمان حج و زیارت مشقت محسوب شود، اذعان داشت: این خدمت رسانی اجری والا دارد و به همین دلیل نباید برای كاركنان این بخش زحمتی محسوب شود.

این استاد دانشگاه، بیان اصولی معارف دینی و آشناسازی زائران با معارف قرآنی را رمز موفقیت كارگزاران عنوان كرد و گفت: در این خصوص نباید كم و كاستی وجود داشته باشد چراكه زائران در صورت ناآشنایی صحیح با اصول دینی نمی توانند امورات و آداب زیارت را به درستی به جا آورند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در پایان بیان داشت: امیدواریم مسئولان سازمان حج و زیارت با برنامه ریزی های دقیق و مناسب زمینه سفر بی خطر برای زائران و زیارت صحیح را برای مردم كشور فراهم سازند تا شاهد برخی ناهنجاری ها و بی قانونی ها نباشیم.

«علیرضا رادفر» معاون استاندار آذربایجان غربی نیز در سخنانی ضمن محكومیت هتك حرمت سعودی ها به قبور ائمه(ع) در مدینه منوره، ابراز داشت: این در حالی است كه سازمان های بین المللی در قبال هرگونه تجاوز به اماكن تاریخی اقدام می كنند ولی تاكنون هیچ تحركی از سوی این سازمان ها دیده نشده است.

در این مراسم، پس از سخنرانی رئیس سازمان حج و زیارت، حكم دكتر «محمدرضا ندیری» به عنوان مدیر جدید حج و زیارت آذربایجان غربی تقدیم وی شد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا