اخبار
کد خبر : 2778 ۱۳۹۵/۰۴/۳۱   

ذرات آلاینده گرد و غبار در ارومیه به پنج برابر حد استاندارد رسید

رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: میزان ذرات آلاینده گرد و غبار در هوای ارومیه به حدود پنج برابر حد استاندارد رسیده است.

به گزارش نای قلم، سعید موسوی در گفت و گویی اظهار کرد: افزایش ذرات آلاینده گرد و غبار در ارومیه موجب شد تا بسیاری از مردم این شهر از تردد در سطح شهر بپرهیزند.
وی افزود: علاوه بر ارومیه هوای شهر سردشت امروز در وضعیت خطرناک و هوای شهر پیرانشهر نیز در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

موسوی اضافه کرد: با ورود ریزگردها به استان که از دیروز آغاز شده است، میزان ذرات آلاینده هوا در شهرستان های جنوب آذربایجان غربی از جمله پیرانشهر به دو برابر حد استاندارد و در سردشت به چهار برابر حد استاندارد رسید.
وی بیان کرد: میزان ذرات آلاینده در هوای پیرانشهر 307 میکروگرم بر متر مکعب، میزان ذرات در هوای سردشت 610 میکروگرم بر متر مکعب و در هوای ارومیه به 699 میکروگرم بر متر مکعب رسیده است.
رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی منشا ذرات را خارجی و از کشور عراق عنوان کرد و گفت: با وزش بادهایی در عراق توده های گرد و غبار تشکیل شده در این کشور وارد استان شده و هوای مرکز و شهرهای جنوبی را تحت تاثیر قرار داده است.
موسوی بیان کرد: بهتر است بانوان باردار، بیماران خاص و بیماران قلبی و عروقی تا رفع پدیده گرد و غبار از استان از تردد غیرضروری در شهرهای نام برده بپرهیزند.
شهر بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی نیز از دیروز شاهد پدیده گرد و غبار بوده که امروز میزان این پدیده در بوکان کاهش یافته است.
آذربایجان غربی دارای هشت ایستگاه سنجش آلودگی است که چهار ایستگاه در ارومیه و مابقی در شهرهای سلماس، خوی، بوکان و سردشت نصب شده و فعال است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا