Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2774 ۱۳۹۵/۰۴/۳۰   

ضرورت توجه به زیرساخت‌های اجتماعی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: زیرساخت‌های اجتماعی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر کریمی امروز در نشست خبری دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار کرد: بزرگ‌ترین پشتوانه هر نظام، سرمایه اجتماعی است از این رو بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی محور برنامه های دستگاه های اجرایی در موضوع کنترل و مقابله با آسیب های اجتماعی و رعایت اولویت ها برای مقابله با پنج آسیب اصلی از جمله اعتیاد،‌ حاشیه نشینی، طلاق، مناطق بحرانی، مفاسد اخلاقی و اجتماعی است.

وی افزود: اگر سخنان مقام معظم رهبری را به‌عنوان منشور فرهنگی دستور کار خود قرار دهیم، بهتر و بیشتر در توسعه و رشد خود گام برمی‌داریم.

کریمی اولویت اداره فرهنگ و ارشاد را ایجاد جامعه ای فرهنگی با توجه به مسائل استانی دانست و تاکید کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، سیاست های مصوب شورای عالی فرهنگی و مقررات موجود، جامعه ی فرهنگی جامعه ای است که در حوزه اقتصاد نیز مشکلات نداشته باشد ما نیز بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری فرهنگ سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی را در اولویت قرار دادیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: امروزه اصلی‌ترین معضل افزایش آمار طلاق است و با هر وسیله‌ای که در اختیار داریم باید جلوی افزایش رشد آمار طلاق را بگیریم.

وی اظهار کرد: تبیین و توسعه و تعمیق تعالیم و معارف اسلامی و ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه و گسترش اقدامات و فعالیت‌های مصون کننده جامعه به ویژه جوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی از اهم اهداف این اداره کل محسوب می‌شود.

کریمی افزود: هرگونه تحول را باید از خانواده آغاز کرد و اگر این نهاد تحکیم یابد بسیاری از مشکلات جامعه نیز رفع می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا