اخبار
کد خبر : 2773 ۱۳۹۵/۰۵/۰۲   

مردم قانون گریز نیستند

استاندار آذربایجان غربی گفت: مردم قانون گریز نیستند ولی متاسفانه شرایطی به وجود آمده که برخی از افراد به خاطر معیشت و مشکلات اقتصادی و مالی، راه قانون گریزی را انتخاب می کنند که این امر باید در شورای فرهنگ عمومی سیاست گذاری شود.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین شاهمرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و با موضوع اقتصاد مقاومتی برگزار شد، اظهار کرد: اقشار مختلف مردم می توانند در اجرای ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی نقش موثری ایفا کنند.

وی افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی برای همه وزارتخانه ها وظایفی مصوب شده که این وظایف کلان وزارتخانه ها بصورت بومی و برش استانی به استان ها و شهرستان ها ابلاغ می شود که امیدواریم این امر در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به زودی ابلاغ شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تنها مختص دولت نیست و همه باید در آن مشارکت کنند، ادامه داد: بخشی از اقتصاد که در سیاست های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری تاکید شده مردمی کردن اقتصاد است که باید تبیین شود چرا که فرهنگ اقتصاد به خود مردم برمی گردد.

مقام عالی استان به وجود مرزهای گسترده و همجواری با سه کشور خارجی همجواری با موج های مختلف، فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای، وجود اقوام و قومیتی های مختلف در استان اشاره کرد و افزود: در آذربایجان غربی پارامترهای زیادی وجود دارد که فرهنگ را تحت تاثیر قرار می دهد و مشکلات زیادی را متوجه استان می کند که باید توجه به مسائل فرهنگی جزو برنامه های اولویت دار مردم و مسئولان قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی برای مقابله با آسیب های اجتماعی باید کارهای جدی در استان صورت گیرد و لازمه آن سیاست گذاری درست و به موقع در شورای فرهنگ عمومی استان است.

سعادت در این جلسه خاطرنشان کرد که در صورت ارائه طرح مناسب برای اصلاح برخی از ناهنجاری های فرهنگی، امکان و زمینه اجرای آن در استان فراهم می شود.

وی گفت: متاسفانه در سال های گذشته فرصت های پیشرفت استان از دست رفته که این امر تکرارشدنی نیست و به دنبال آن هستیم که در برنامه ششم توسعه با برنامه ریزی درست این عقب ماندگی ها و شکاف های موجود جبران شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا