اخبار
کد خبر : 2772 ۱۳۹۵/۰۴/۳۰   

نماینده مردم میاندوآب در مجلس: فرآیند معضلات بیمه ای باید اصلاح شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: باید فرآیند معضلات بیمه ای اصلاح و کسری صندوق های بیمه نیز پرداخت شود تا بیمه بتواند با پشتوانه قوی به حوزه درمان کمک کند.

به گزارش نای قلم، همایون هاشمی در گفت وگویی تجمیع منابع بیمه‌ای را عاملی تاثیرگذار بر کاهش مشکلات حوزه سلامت خواند و گفت: بی توجهی به حل مشکلات بیمه‌ای طرح تحول سلامت را با چالش مواجه خواهد کرد.

وی، با بیان اینکه صنعت بیمه به کار تخصصی می‌پردازد و لذا لازم است نگاه تخصصی به آن داشت، افزود: بیمه ها به دلیل داشتن کمبودهای مالی و تعهداتی که بر دوش دارند در چرخه حیات خود دچار مشکل هستند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امروزه بیمه‌ها به دلیل عدم ایفای تعهد بیمه‌گران دولتی و بدهی که دولت به سیستم بیمه‌ای دارد درگیر مشکلات زیادی هستند به همین سبب نمی توانند به درستی رسالت خود را به سرانجام برسانند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، درباره دلایل ضعف عملکردی در صنعت بیمه، تصریح کرد: اگرچه عملکرد بیمه‌ای تاکنون مورد قبول نبوده اما همه این معضلات بر عهده مدیران نیست و نباید آنها را محکوم کرد بلکه عوامل متعددی همچون کمبود اعتبارات و بدهی مجموعه های مختلف به صندوق های بیمه ای چنین نارضایتی را رقم زده است.

هاشمی با بیان اینکه بیمه‌ها به عنوان یک ابزار تخصصی در خدمت نهادهای متولی ارایه خدمات از جمله بخش درمان هستند، تاکید کرد: واقعیت آن است که بخش عمده ارایه خدمات در حوزه درمان، بر عهده بیمه‌ها است و زمانی که صنعت بیمه در وضعیت نابسامانی قرار داشته باشد به طور مستقیم یا غیر مستقیم روند درمان را با چالش مواجه می کند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس دهم، ادامه داد: تجمیع خدمات بیمه‌ای و یکسان سازی آن می تواند تاثیرگذاری زیادی بر کاهش مشکلات بیمه‌ای و حوزه سلامت داشته باشد، بدون شک ادامه چنین روندی طرح تحول سلامت و موفقیت آن با چالش مواجه خواهد ساخت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا