اخبار
کد خبر : 277 ۱۳۹۴/۰۵/۰۳   

طرح شتاب‌بخشی سوادآموزی در آذربايجان غربي اجرا مي‌شود

مسئله بی سوادی یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه بشری است. اهمیت این مسئله از این رو است که بی سوادی و حتی کم سوادی خود ریشه بسیاری از مسائل از جمله مسائل اقتصاد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جوامع است، امروزه نقش دانش و آگاهی در توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع به خوبی آشکار است.

به گزارش ناي قلم، گسترش آموزش و پرورش و کاهش در صد بی سوادی یکی از شاخص‌های مهم پیشرفت هر جامعه محسوب می‌شود لذا جوامعی که به گسترش سواد آموزی روی می‌آورند اولین قدمشان در جهت رشد و توسعه آموزش و پرورش است و هم زمان با ایجاد دگرگونی‌های اساسی در امور اقتصادی و اجتماعی به اجراي برنامه های سواد آموزی می‌پردازند.

از اين روست كه بر اساس دستور مقام عالی استان مقرر شده هر سال به 50 هزار نفر بی‌سواد آموزش‌های لازم ارائه شود که در این راستا باید طبق مصوبه هیات دولت، دستگاه‌های اجرایی نیز در زمينه جذب و شناسایی و معرفی بی‌سوادان همکاری‌های لازم را انجام دهند.

استاندار آذربایجان غربی در اين راستا مي‌گويد طرح شتاب‌بخشی سوادآموزی به علت پایین بودن شاخص سواد در آذربايجان غربي اجرا مي‌شود.

قربانعلي سعادت ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار مي‌دارد: در اجرای طرح شتاب بخشی سواد آموزی استان ضمن اطلاع رسانی به مردم، سهمیه بندی و چگونگی اجرای طرح به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.

وي مي‌افزايد: آذربایجان غربی در شاخص‌های توسعه از جمله سطح سواد، بهداشت و میزان سرانه درآمد خانواده‌ها نسبت به استان‌های دیگر پایین‌تر است.

سعادت مي‌گويد: پايين بودن شاخص‌‌هاي توسعه در استان تلاش مضاعف مردم و مسئولان را می‌طلبد تا گامی در راستای توسعه انسانی و محرومیت زدایی استان برداشته شود.

استاندار آذربایجان غربی مي‌افزايد: باید سهمیه بندی‌ها و مکانیزم اجرای طرح به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ تا دستگاه‌های اجرایی نیز بتوانند با استناد به این مصوبات هیات دولت به وظایف خود عمل كنند.

مقام عالی استان ادامه مي‌دهد: سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی که به مردم خدمات ارائه می‌دهند باید افراد تحت پوشش خود را شناسایی و با مکانیزم‌های تشویقی ضمن تشویق به سواد آموزی همکاری و اقدام لازم را برای معرفی این افراد به آموزش و پرورش انجام دهند.

در این جلسه همچنین مقرر شد از بسیج، کمیته امداد و اداره کل زندان‌های استان به خاطر همکاری در اجرای طرح شتاب بخشی به سواد آموزی استان که نسبت به شناسایی و معرفی و آموزش بی‌سوادان با آموزش و پرورش همکاری كردند، تقدیر شود.

سخن آخر اينكه وقتي بالا بردن میزان آگاهی و سطح دانش شهروندان، زمینه را برای فکر کردن آنها به مسائل توسعه و پیشرفت در بعدهای گوناگون و به‌کارگیری فن آوری های روز فراهم می‌کند، همچنین باعث ایجاد خلاقیت و ابتکار و ارائه طرح‌های نو از طرف خودشان می‌شود، باعث مشارکت سیاسی مردم و سبب ایجاد روحیه جمعی، وحدت و انسجام ملی می‌گردد مي‌طلبد تا با همكاري و مشاركت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی اين معضل اجتماعي ريشه‌كن و زمينه لازم برای زندگی سالم فراهم شود.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا