Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2761 ۱۳۹۵/۰۴/۲۹   

افزایش حجم عملیات آبخیزداری و طرح بیابانزدایی در آذربایجان غربی

مدیر کل منابع طبیعی آذربایجان غربی از افزایش حجم عملیات آبخیزداری و طرح بیابانزدایی در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش نای قلم، رحمان وهاب زاده در گفت و گوی خبری اظهار کرد: خوشبختانه در سال جاری با توجه به نیاز مبرم عرصه های ملی آذربایجان غربی به عملیات آبخیزداری حجم طرح های آبخیزداری در دو بخش بیولوژیکی و بیومکانیکی افزایش یافته است و مراحل امضای موافقتنامه و تخصیص اعتبار آن سپری می شود.

وی با بیان اینکه این طرح ها بیشتر در شهرهای شمال استان اجرا می شود، افزود: با توجه به حجم بارندگی ها و بافت خاک در شمال استان برای جلوگیری از فرسایش خاک و جلوگیری از ایجاد سیل آب های فصلی، نیاز به اجرای طرح های آبخیزداری بسیار ملموس است و از این رو در سال جاری بر حجم عملیات آبخیزداری در این مناطق افزوده شده است.

وهاب زاده اضافه کرد: همچنین در بخش مبارزه با پدیده ی بیابانزایی (در منطقه ی بورآلان ماکو) نیز بر حجم عملیات افزوده شده است و مسئولان ارشد به جد درصدد رفع همه معضلات بیابان در استان آذربایجان غربی به ویژه در منطقه ی بورآلان ماکو هستند.

مدیر کل منابع طبیعی آذربایجان غربی ادامه داد: در سال جاری بیش از 666 هکتار عملیات جنگل کاری و توسعه ی فضای سبز در منطقه ی بورآلان ماکو مورد تایید قرار گرفته است که امیدواریم با تبادل اعتبارات لحاظ شده آغاز این طرح را شاهد باشیم.

به گفته وی در بطن این طرح ها کارهای ترویجی، آموزشی و طرح ترسیب کربن ( توانمند سازی جوامع محلی) با تاکید بر اقتصاد مقاومتی دیده شده است و با اجرای این طرح ها پویایی عرصه های ملی را در منطقه یاد شده در آینده ای نزدیک شاهد خواهیم بود.

گفتنی است مساحت خشکی آذربایجان غربی بدون احتساب دریاچه ارومیه بالغ بر سه میلیون چهارصد هزار هکتار است که در یک میلیون از اراضی آن کار مطالعات آبخیزداری انجام شده است و هم اکنون نیز در بیش از 75 هزار هکتار از عرصه های ملی عملیات آبخیزداری انجام شده است.

انتهای پیام/  


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا