اخبار
کد خبر : 2760 ۱۳۹۵/۰۴/۲۹   

طرح جمع آوری معتادان متجاهر در سطح استان اجرا می شود

استاندار آذربایجان غربی خواستار اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر در سطح استان شد.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در جلسه اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که صبح امروز با حضور اعضای این شورا در محل استانداری برگزار شد، بر ضرورت جمع آوری معتادان متجاهر در سطح استان تاکید و خاطرنشان کرد: امکانات مورد نیاز را به لحاظ فیزیکی و اعتباری برای جمع آوری معتادان متجاهر در سطح استان فراهم می کنیم.

وی حذف معتادان متجاهر از چهره شهرها را عاملی مثبت در کاهش بزهکاری و مقابله با جرائم، سالم سازی جامعه و ارتقای نشاط اجتماعی عنوان کرد و افزود: از دبیرخانه و دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان انتظار می رود اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در استان را در دستور کار قرار دهند و در این زمینه از مشارکت خود مردم نیز در معرفی معتادان متجاهر استفاده کنند.

پاکسازی جامعه تولیدی، خدماتی و کارگری در استان از وجود معتادان و مبتلایان به اعتیاد از دیگر مواردی بود که سعادت آن را مورد تاکید قرار داد و افزود: شورای مبارزه با مواد مخدر استان لازم است با همکاری دستگاه های ذیربط، نسبت به شناسایی و درمان مبتلایان به اعتیاد در تمام واحدهای تولیدی حوزه های مختلف در سطح استان اقدام و با تکمیل روند درمانی آنها را در استمرار فعالیت در چرخه کار و تولید کمک کند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خواست نسبت به برنامه ریزی برای ارائه آموزش های هدفمند مهارت آموزی و اشتغال به جوامع هدف و بهبود یافتگان از دام اعتیاد اقدام کند.

راه اندازی مراکز اشتغال و کارگاه های تولیدی در کنار مراکز ماده 16 از دیگر پیشنهادات مطروحه در این جلسه بود که مورد موافقت مقام عالی استان قرار گرفت.

سعادت در این ارتباط اظهار کرد: اشتغالزایی برای بهبودیافتگان از اعتیاد، حلقه مفقوده ای است که می توان با احداث و راه اندازی کارگاه های تولیدی در کنار مراکز ماده 16 و بکارگیری بهبود یافتگان، نسبت به پر کردن این خلاء اقدام کرد.

پیگیری طرح جداسازی زندانیان مرتبط با مواد مخدر از سایر زندانیان، توسعه ورزش های همگانی و صبحگاهی و ارائه طرح و برنامه برای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در سطح استان، دیگر موضوعاتی بودند که استاندار آذربایجان غربی خواستار اجرایی شدن آنها شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا