اخبار
کد خبر : 2758 ۱۳۹۵/۰۴/۲۹   

تعویض بیش از 10 هزار کنتور آب خراب در روستاهای آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی آذربایجان غربی از تعویض 10 هزار و 816 کنتور خراب آب در روستاهای استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، کاظم محمدی اقدم امروز در جلسه  شورای عشایر شهرستان سلماس که در منطقه ییلاق «ساری چیچک» این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته طی سال گذشته این تعداد کنتور خراب شناسایی و نسبت به تعویض آنها اقدام شد.

وی افزود: تعویض کنتورهای خراب ومعیوب درراستای جلوگیری از هدررفت آب در شبکه های آبرسانی صورت می گیرد که این امر در سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در زمینه میزان مصرف آب توسط مشترکان نیز اظهار داشت: از177 هزار مشترک آب در روستاهای استان، 11 درصد شامل 27 هزار مشترک، جزو مشترکان پرمصرف شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه این مشترکان بیش از 40 متر مکعب در ماه مصرف آب دارند ازآنان خواست برای تداوم آبرسانی به روستاها، صرفه جویی را در سرلوحه امور خود قرار دهند.

محمدی اقدم با اعلام اینکه از تعداد کل مشترکان، 147 هزار مشترک کم مصرف بوده و مصرف آب در حد متعارف دارند، افزود: 31 درصد مشترکان شامل 79 هزار مشترک با مصرف معمولی و بین 20 تا 40 متر مکعب آب در ماه هستند.

وی گفت: 58 درصد مشترکان آب روستایی استان نیز مصرفی کمتر از 20 متر مکعب در ماه دارند.
فرماندار سلماس نیز در این جلسه با تقدیر از خدمات شرکت آب وفاضلاب روستایی در تامین آب آشامیدنی روستائیان اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته درحال حاضر عملیات آبرسانی به 20 روستای بخش کوهسار در حال  اجرا است.

مسعود حاجی علیلو با اعلام اینکه این طرح ها به طور متوسط بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، افزود: 10 روستای این بخش با مشکل آب آشامیدنی مواجه هستند که امیدواریم با تمهیدات لازم مشکل این روستاها نیز رفع شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا