Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2756 ۱۳۹۵/۰۵/۰۲   

تجربه پارلماني نمايندگان زنان

شهربانو امانی

زنان در مجلس دهم، نسبت به دوره‌هاي قبلي موفق‌تر بوده‌اند و به احتمال زياد اين دوره، سرآغاز فعاليت‌هاي جديدي در زمينه زنان و خانواده است.

زنان در اين دوره بسيار جدي‌تر از دوره‌هاي قبل، وارد گود مبارزات انتخاباتي شده و خود را در معرض انتخاب مردم قرار دادند. از همان ابتدا وقتي بحث حضور زنان در انتخابات شد، گروه‌هاي فعال حوزه زنان با دعوت از زنان فرهيخته و فعالان اجتماعي، ركورد جديدي در تاريخ نام‌نويسي زنان براي انتخابات مجلس، ثبت كردند.
زنان جمعيتي هستند كه با محدوديت‌هاي بيشتري در جامعه مواجه بوده و هستند به همين دليل صرف نظر از نگاه‌هاي سياسي، به وجود آوردن وحدت در ميان آنها، راحت‌تر است. ما در نشست‌هاي «زنان و انتخابات» بويژه پنجمين نشست كه از سوي جمعيت زنان نوانديش مسلمان قبل از انتخابات برگزار شده بود، يا در جلسات مجمع زنان اصلاح‌طلب، به اين استراتژي كه «30 درصد ليست‌ها بايد سهم زنان باشد» رسيديم و آن را همه جا مطرح كرديم. در دوره پيش از انتخابات و مرحله ثبت‌نام نيز با اين رويكرد از تمام زنان فرهيخته و فعالان اين حوزه، دعوت كرديم تا در انتخابات ثبت نام كنند. در آن زمان، بخشي از فعاليت خودمان را بر استان‌ها و شهرستان‌ها، متمركز كرديم كه نتيجه خوبي هم حاصل شد.

تمام اين تلاش‌ها، به اينجا رسيد كه ركورد ورود 18 زن به مجلس شوراي اسلامي، ثبت شد و بنابراين هم در زمان نام‌نويسي و هم در ورود زنان به مجلس شوراي اسلامي، ركورد جديدي ثبت شد. تمام اين نشانه‌ها مي‌گويد كه مجلس دهم، از نظر توجه به حوزه زنان و خانواده مجلس خوبي خواهد بود.

خود ما هم زماني كه به مجلس ششم راه يافتيم و به اتفاق خانم جلودارزاده نخستين زنان عضو هيات رئيسه بوديم، تجربه پارلماني نداشتيم اما ديديد كه مجلس ششم بويژه در زمينه موضوعات مربوط به زنان يكي از بهترين مجالس بعد از انقلاب اسلامي بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا