اخبار
کد خبر : 275 ۱۳۹۴/۰۵/۰۳   

حضرت‌پور: به «نوكري» مردم افتخار مي‌كنيم

مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی و ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری ارومیه 30 تيرماه برگزار شد.

«بنده در حال حاضر به احداث پل و روگذر، احداث خیابان و پارک افتخار نمی‌کنم، بلکه بزرگ‌ترین افتخار بنده این است که مجموعه پرتلاش شهرداری و کارگران خدوم و زحمتکش به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند تا سیمای شهر تمیز شود، به طوری که معابر، خیابان‌ها و محلات از منازل برخی‌ها و خودشان تمیزتر بوده و بزرگ‌ترین افتخار بنده همین است که ارومیه امروز سرآمد پاکی، نظافت و تلاش گردیده است.» اين بخشي از سخنان محمد حضرت‌پور شهردار اروميه است كه ساعت 30/12 چهارشنبه 31 تيرماه بر روي خروجي يكي از سایت‌های خبري استان قرار گرفت.

پس از این اظهار نظر موجی از واکنش‌ها در شبکه های اجتماعی به وقوع پیوست كه شهردار اروميه صبح امروز در برنامه شهريميز در پاسخ به اين واکنش‌ها گفت: آنچه در برخي از شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده برداشت شخصي بوده است و با اصل مطلبي كه عنوان شد «كاركنان و خانواده بزرگ شهرداري خيابان‌ها و كوچه‌ها را شايد از منزل خود تميزتر نگه مي‌دارند»، منافات دارد.

محمد حضرت پور افزود: وظيفه ما نوكري مردم است و به نوكري مردم هم افتخار مي‌كنيم.

وي اضافه كرد: برخي از شبكه‌هاي اجتماعي با برجسته كردن و تحريف سخنان ايراد شده استفاده سياسي می‌کنند تا بين ما و مردم فاصله بيندازند كه با توجه به تلاش شهرداري نمي‌توانند به اهداف خود دست يابند.

حضرت‌پور تصريح كرد: تمام تلاش ما اين است كه رضايت مردم را به دست آوريم چرا كه رضايت مردم رضايت پروردگار متعال است.

امروزه نقش رسانه و اطلاع‌رسانی در آگاه‌سازی افکار عمومی بر هیچ‌کس پوشیده نیست، به گونه ای که بیشترین نقش و تأثیر را در تسخیر افکار عمومی و مدیریت آن‌ها برعهده دارند.

اما رسانه ها در انعکاس مطالب یا منافع جمعی و یا منافع فردی را نمایندگی می‌كنند، در این وادی همچنین می توانند مطالبی را برجسته كنند كه بیشتر در جهت تخریب و یا تحكیم موقعیت یك فرد به كار آید.

طبیعی است در چنین شرایطی انعكاس برخی جملات می‌تواند سبب به وجود آمدن مشكلات و تبعاتی برای گوینده باشد حتی در مواردی باعث شده و یا می شود كه مسئولان ما به تكذیب خبر پرداخته و از آن تبری جویند.

موضوعی که در سال های اخیر به یكی از ساده ترین رفتارها تبدیل شده است و به قدریست كه در فرهنگ غیررسمی، تكذیب مترادف به شمار می آید چرا كه برخی مقامات هر خبری را نه به این خاطر كه تحریف شده بلكه به این علت كه انتشار آن به منفعت آنان نبوده است، تكذیب می كنند.

هدف این نوشتار به هیچ وجه زیر سئوال بردن یك شخص مسئول یا رسانه خاصی نیست. هدف ارائه تصویری از فضای رسانه ای موجود است تا بتوان دلایل و قواعد حاكم بر آن رفتار را روشن ساخت. چرا که ادامه این رفتار منجر به تزلزل تعامل مابین مسئولان و رسانه ها و صداقت در عرصه سیاست و رسانه خواهد شد لذا می طلبد هم مسئولان و هم اصحاب رسانه نسبت به تبعات آنچه می گویند و آنچه انعکاس می دهند تعمق كنند تا منجر به تكذیب اجباری یا غیر اجباری از سوی مسئولان و انتشار جوابیه در رسانه ها نشود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا