اخبار
کد خبر : 2746 ۱۳۹۵/۰۴/۲۷   

پرداختن به هنر گامی مهم برای توانمندسازی معلولان

مديركل بهزيستي آذربایجان غربی از هنر به عنوان ابزاری بین المللی برای برقراری ارتباط با دنیا نام برده و پرداختن به هنر برای توان جویان تحت پوشش سازمان بهزیستی را گامی مهم برای توانمندسازی و ورود آنان به صحنه اجتماع دانست.

به گزارش نای قلم، دومين كارگاه آموزشي هنردرماني و هنرهاي تجسمي تحت عنوان طرح تقويت و توسعه برنامه هاي هنر درماني در مراكز توانبخشي روزانه به همت معاونت توانبخشي بهزيستي استان برگزار شد .

سعيد فريور در مراسم آغاز به كار اين كارگاه آموزشي ضمن اشاره به اهميت هنر در توانمندسازي اجتماعي معلولان اظهارداشت: هنر، زبان مشترک جامعه بشری و بیانگر فردیت هنرمند در انتقال مفاهیم و احساسات او به دیگران است .

 معاون توانبخشی بهزيستي استان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه طرح حاضر در زمینه هنر درمانی که از سوی سازمان اجرائی شده و پیگیری می شود فرصت مناسبی را برای استفاده از ابزار موثر هنر برای توانبخشی معلولان فراهم آورده است افزود: هنرمند ، با خلق آثار هنری ضمن تعامل با دنیای بیرونی می کوشد دنیای اطراف خود را تغییر دهد .

نادر محمدیان آذر با بیان اینکه تولید اینگونه آثار توسط توانجویان می تواند نوید بخش استقلال و توانمندی آنان در آینده باشد ؛ ابراز امیدواری نمود همه مربیان در یک همکاری همدلانه و مشترک  برای دستیابی به این هدف تلاش نمایند .

گفتني است در این کارگاه مربیانی از مراکز زیر نظر بهزیستی استان  از شهرهای: ارومیه، ماکو، سلماس، نقده، مهاباد، بوکان، شاهین دژ، میاندوآب، سردشت  و تکاب شرکت نمودند  .

در این مقطع؛ مربیان با تکنیک های تشخیصی و برنامه ریزی کار تجسمی برای توانجویان ذهنی  آشنا شده و ضمن اجرای کار و ترسیم تابلوهای نقاشی با شیوه های عملی طرح آشنا شدند .

در روز دوم نیز مربیان کار عملی منطبق با آموخته ها با توانجویان کم توان ذهنی ؛ سندرم داون ؛ اتیسم و  بیمار روانی (اسکیزوفرن) را به اجرا درآوردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا