Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2739 ۱۳۹۵/۰۴/۲۷   

اقشار آسيب پذير را درگير بازي هاي سياسي نكنيم

نگاه جناحي برخي از رسانه ها به مشكلات ريشه اي حاكم در جامعه، اين بار سراغ ايتام و نيازمندان استان رفته است.

نهادهاي دولتي و غيردولتي متعددي در عرصه تامين مطالبات اقشار آسيب پذير جامعه فعال هستند و متاسفانه نمي توان عملكرد آنها را آنگونه كه بايد موفق توصيف كرد؛ اما اينكه ضعف احتمالي برخي نهادهاي غيردولتي كه در مواردي نيز با بودجه هاي كلان اداره مي شوند را فقط متوجه نهادهاي دولتي كرد، تنها مي تواند ناشي از نگاه سياسي و جناحي برخي رسانه ها عليه عملكرد دولت باشد.

در كنار نهادهاي دولتي و غيردولتي، تشكل ها و سازمان هاي مردم نهاد نيز تاثيري غيرقابل انكار در پيگيري مطالبات اقشار آسيب پذير جامعه دارند كه احتمالاً نگاه منفي رسانه هاي منتقد دولت به NGOها، چشم پوشي بر عملكرد قابل تقدير سازمان هاي مردم نهاد را موجب شده و بالعكس برخي حركت هاي مقطعي ديگر توسط اين رسانه ها بزرگنمايي مي شود.

اينكه جمعي كوچك از دانشجویان، دل یتیمی یا سالخورده ای و یا معلولی را شاد مي كنند، امري شايسته و قابل تقدير است، اما چرا بايد رفتارهاي انساندوستانه اين جمع كه ريشه در آموزه هاي ديني و ملي ايرانيان دارد را ناشي از نبود دغدغه خدمت به نيازمندان در بين مسئولان و مقامات معرفي كرد؟ به راستي آيا رسانه هاي منتقد تلاش نهادهاي مختلف، دولتمردان و سازمان هاي مردم نهاد در تامين مطالبات ايتام و نيازمندان را نمي بينند كه سخن از مرگ انسانيت به ميان مي آورند؟!

رسانه هاي مذكور، استاندار، معاونین استاندار، مدیران دولتي، فرماندار، شهردار، اعضاي شورای شهر و نمایندگان ارومیه در مجلس شورای اسلامی را متهم به بي اطلاعي از زندگي همشهريان محتاج و نيازمند كرده و در عين حال برخي نهادها با بودجه هاي اختصاصي براي حمايت از مستضعفين جامعه را فراموش مي كنند؛ يك فراموشي به ظاهر عمدي كه احتمالاً تلاش دارد نگاهي جناحي را در راستاي رفع نيازهاي ايتام و نيازمندان حاكم نمايد.

اينكه رفع نيازهاي مادي و معنوي اقشار آسيب پذير جامعه، وظيفه بديهي تك تك مسئولين مي باشد، غيرقابل انكار است؛ اما متاسفانه برخي رسانه ها كه به راحتي مي توانند با مراجعه به آرشيو رسانه ها از عملكرد دولتمردان در  قبال وظايف ذاتي خود، آگاه شوند، به عمد تلاش دارند آه مظلوم را نيز جناحي كرده و دولت را متهم به كم كاري در تامين مطالبات اقشار مختلف جامعه نمايند.

بي شك دولت تدبير و اميد و دولتمردان آن با مشکلات عدیده مادی و معنوی مراکز نگهداری ایتام، سالمندان و معلولان بهزیستی آشنا هستند و در اين راستا نيز اقدامات قابل توجهي داشته اند؛ اما مطمئناً كافي نبوده و هرگز پاسخگوي تمامي مطالبات اقشار كم بضاعت جامعه نخواهد بود و در اين راه، همراهي بيش از پيش نهادهاي غيردولتي و مردمي نيز ضروري است و نبايد آنها را فراموش كرده يا عملكرد آنها را وراي خدمات دولتي دانست.

پایگاه خبری هم آوا، يادآور شد كه همگان در برابر اقشار آسيب پذير جامعه مسئول هستند و نبايد مطالبات بحق اين قشر، بازيچه نگاه ها و ترفندهاي سياسي و جناحي شود تا شايد شرايط را براي محكوميت يك جناح و مقبوليت جناحي ديگري فراهم نمود كه اين به دور از اخلاق ديني، سياسي، ملي و ... خواهد بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا